شیب ملایم سود عملیاتی در سه فصل گذشته

شیب ملایم سود عملیاتی در سه فصل گذشته

حاشیه سود عملیاتی شرکت به بیش از 54 درصد رسیده که 5 واحد درصد بیشتر از عملکرد سال مالی قبل از آن محسوب می‌شود.

خواندن 2دقیقه

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت شیشه همدان در دوره 9ماهه منتهی به پایان اسفندماه سال گذشته و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده، موفق به کسب سود خالص یک هزار و 752 میلیارد ریالی شده و این سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حدود 112 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درآمد‌های عملیاتی محقق شده شرکت در این دوره معادل 2 هزار و 986 میلیارد ریال بوده است. محصول اصلی شرکت انواع ظروف شیشه‌ای بوده که در تناژ 55 هزار و 430 تن به فروش رسیده و این فروش 6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

برای سه ماهه پایانی سال مالی جاری فروش 17 هزار تن محصول برآورد شده است.

متوسط نرخ فروش هر تن محصول در این مدت معادل 51 میلیون و 840 هزار ریال بوده که این نرخ در اسفند ماه به بیش از 60 میلیون ریال در هرتن رسیده است.

هزینه‌های تولید شرکت در این دوره معادل یک هزار و 201 میلیارد ریال بوده که شامل 674 میلیارد ریال مواد اولیه مصرفی است. مواد اولیه اصلی مصرفی شرکت شامل کربنات سدیم، شیشه‌خرده، فروسیلیس و لوازم بسته‌بندی است.

حاشیه سود عملیاتی شرکت به بیش از 54 درصد رسیده که 5 واحد درصد بیشتر از عملکرد سال مالی قبل از آن محسوب می‌شود.

این شرکت در دوره 9‌ماهه سپری شده از سال مالی، مبلغ 415 میلیارد ریال درآمد غیرعملیاتی بابت سود تسعیر و واگذاری دارایی‌های ثابت شناسایی کرده است.

در نمودار روند کسب درآمد، سود عملیاتی و سود خالص در سه فصل گذشته از سال مالی شرکت ارايه شده است.

علت کاهش سود خالص در دوره سه ماهه سوم، عدم شناسایی سود غیرعملیاتی بوده که صرفا در سه‌ماهه دوم شناسایی شده، اما با این حال، شاهد رشد نسبی و با شیب ملایم سود عملیاتی شرکت در سه فصل گذشته هستیم.


  • بیشتر بخوانید:
شناسایی درآمد‌های غیرعملیاتی "کهمدا"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد