مازندرانی‌ها با فروش سهم از بورس سال 99 خداحافظی کردند

مازندرانی‌ها با فروش سهم از بورس سال 99 خداحافظی کردند

مازندران ساری - ایرنا - آخرین هفته فعالیت بورس منطقه‌ای مازندران با معامله بیش از 860 میلیارد ریال سهم همراه بود که 82 درصد ارزش معاملاتی مربوط به فروش سهام بود.

به گزارش ایرنا، طی آخرین هفته کاری بورس منطقه ای مازندران 869 میلیارد ریال سهم معامله شد تا پایان هفته بازار سرمایه استان با کاهش 60 درصدی معاملات نسبت به هفته پیش به پایان برسد.

هفته گذشته بورس مازندران با رشد 350 درصدی در معاملات مواجه بود و ارزش معاملاتی این بازار به بیش از 2 هزار و 200 میلیارد ریال رسیده بود.

همچنین این هفته تعداد 107میلیون و 11هزار و 537 سهم معامله سد که از نظر تعداد نیز شاهد کاهش 38 درصدی نسبت هفته قبل بود.

با این وصف ، برای سومین هفته متوالی کفه ترازو معاملات در بورس منطقه ای مازندران به طور محسوس به سمت فروش سهام سنگین بود و برای نخستین بار در یک سال اخیر 82 درصد ارزش معاملات در سبد فروش قرار گرفت و فعالان بازار سرمایه استان تنها 18 درصد ارزش معاملات هفته را در سبد خرید ریختند.

شاخص قیمت نیز این هفته رشد چشمگیری داشت که در چهار ماه گذشته بی سابقه بود. شاخص کل قیمت بازار بورس در آخرین هفته با رشد 100 هزار و 779 واحدی به پله یک میلیون و 307هزار و 658 واحد رسید.

همچنین سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق درآمد ثابت امین یکم فردا و سایپا بیشترین ارزش معاملاتی آخرین هفته سال 99 را در تالارهای بورس مازندران به خود اختصاص دادند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد