عکس | عراق این بویینگ های مدرن جدید را خرید!

عکس | عراق این بویینگ های مدرن جدید را خرید!

فناوریهواپیمایی عراق سه فروند جدید از هواپیماهای ساخت بویینگ خود را شب گذشته در کالیفرنیا تحویل گرفت تا چهارمین فروند از ده هواپیمای کوچکی را که برای نوسازی خطوط پروازی خود نیاز دارد ، بگیرد. آنها به سراغ خرید هواپیماهای 160 تا 210 نفره بویینگ مکس سری 8 رفته اند .
دریافت 12 MB

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، نوسازی ناوگان هوایی این یکی از مهمترین برنامه های دولت عراق برای 4 سال پیش رو است. آنها تنها از شرکت بویینگ 20 فروند هواپیما خریده اند که تا امروز 4 فروند آن را تحویل گرفته اند.

بويینگ 737 مکس، چهارمین نسل از هواپیماهای سری 737 بويینگ است با تغییرات انجام گرفته در طراحی بال ها و البته به روزرسانی موتورهای این هواپیما ، سری مکس غیر از مصرف سوخت کمتر ، توانایی پرواز بیشتری را هم دارد. بیشتر قطعات این هواپیما ارتقا یافته‌اند که بازده آن را نسبت به 737 معمولی، به طرز چشمگیری افزایش داده است. بویینگ حتی ادعا می کند این هواپیما مدرن تر و بهینه تر از مدل ایرباس 320 است که در کلاس یکسان با این بویینگ ساخته شده.

بويینگ 737 مکس برای نخستین بار در دسامبر 2015 رونمایی شد. در اواخر ژانویه 2016 بويینگ 737 مکس نخستین پرواز خود را با موفقیت انجام داد. این پرواز از تاسیسات بويینگ در سیاتل انجام شد. این هواپیما مجهز به دو موتور توربوفن ساخت شرکت CFM است و توانایی پرواز در مسیرهای هفت تا 9 هزار کیلومتر را دارد. بويینگ 737 مکس از 149 صندلی تا 220 صندلی را پوشش می‌دهد.

نمونه‌ سری بويینگ مکس هشت با ظرفیت جابجایی 200 مسافر بنام مکس 200 و به درخواست رایان‌ایر تولید شد . مدلی که حالا عراقی ها هم به سراغ خرید آن رفته اند.

قیمت هر دستگاه از این بویینگ ها حدود 100 میلیون دلار است.

بويینگ 737 مکس با توجه به تجهیزات پیشرفته‌ای مانند استفاده از موتورهای پیشرفته جدید تا 20 درصد نسبت به مدل‌های پیشین کاهش مصرف سوخت داشته است. بويینگ همچنین بدنه و بال‌های مکس را از نو طراحی کرده و در نتیجه آن موجب کاهش وزن کلی و بهبود آیرو دینامیک هواپیما شده‌است.

بويینگ می‌گوید، بالک‌های جدید مکس می‌تواند تا دو درصد در مصرف سوخت صرفه جویی ایجاد کند. برد این هواپیماهای خریداری شده حدود 8 هزار کیلومتر است. این برد نزدیک به هزار کیلومتر بیشتر از بالاترین برد پروازی ایرباس 320 نيو است. سرعت کروز مکس 737 کمی بیشتر از 79 صدم ماخ است در حالی که سرعت کروز ایرباس 320 نيو نزدیک به 78 صدم ماخ است. نکته جالب اینکه موتور مدل 737 مکس و برخی مدل‌های ایرباس 320 نيو مدل LEAP ساخت شرکت CFM است ولی بويینگ با آیرو دینامیک بهتر توانسته به عملکرد بهتر پروازی و مصرف سوخت کمتری دست پیدا کند. شرکت CFM یک شرکت مشترک است که حاصل سرمایه‌گذاری دو شرکت بزرگ جنرال الکتریک آمریکا و سفران فرانسه است.

4141

آخرین اخبار بورس و اقتصاد