گروه فلزات اساسی روندی مثبت اما منطقی خواهد داشت/ دو میلیون واحد هدف بلند مدت این گروه

گروه فلزات اساسی روندی مثبت اما منطقی خواهد داشت/ دو میلیون واحد هدف بلند مدت این گروه

تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه گفت: انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های شاخص ساز در گروه فلزات اساسی، فرضیه بازگشت شاخص این گروه را تقویت می کند.

علی ملک لی تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این پرسش که گروه فلزات اساسی شامل چند شرکت است؟ اظهار کرد:گروه فلزات اساسی شامل 24 شرکت است که از شاخص‌ترین آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان و صنایع ملی مس ایران را می توان نام برد.

این  تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: عدد شاخص این گروه هم اکنون در ارتفاع یک میلیون و 107 هزار و 631 واحد قرار دارد که با سقف خود در مرداد ماه سال گذشته حدود 28 درصد فاصله داشته و پایین‌تر است.

او در ادامه افزود: شاخص این گروه پس از رشد خوبی که از بهمن ماه سال 99 تا اواخر مرداد امسال شاهد بود و پس از یک ماه استراحت یا به اصطلاح رنج زدن، توانست روند نزولی بلند مدت خود را بشکند که این عامل باعث شد تا تراز یک میلیون 200 هزار واحد هم اوج بگیرد. رشدی که در چند هفته اخیر با نزولی شدن این شاخص، از شدتش کاسته شد.

بیشتر بخوانید

  • تالار اختصاصی سیمان مانع رشد عجیب قیمت می شود

ملک لی در ادامه تصریح کرد: طبق نمودار محدوده باکس زرد رنگ به عنوان ناحیه حمایتی برای این شاخص گروه فلزات اساسی در نظر گرفته می شود که با توجه به حمایت "ابرکومو" انتظار برگشت از این محدوده را داریم.

او در ادامه اظهار کرد: انتشار گزارش‌های فصلی شرکت‌های شاخص ساز در این گروه نیز این فرضیه (بازگشت) را تقویت می کند. البته با توجه به انتظاری که از رشد کلیت بورس می‌رود، روندی منطقی و به دور از هیجانات شدید سال گذشته را انتظار داریم که با توجه به این موضوع، روندی مثبت اما منطقی از این گروه را پیش بینی می کنیم.

ملک لی گفت: با توجه به موارد فوق، هدف کوتاه مدت محدوده یک میلیون 240 هزار واحد، هدف میان مدت محدوده یک میلیون و 400 هزار واحد و هدف بلند مدت این گروه محدوده دو میلیون واحد است.

این تحلیل‌گر تکنیکال بازار سرمایه در رابطه با این پرسش که  چه اخباری بر روند شاخص صنعت فلزات اساسی می تواند تاثیرگذار باشد؟ اظهار کرد: قیمت گذاری دستوری و ایجاد مشکل و محدودیت در صادرات، از ریسک‌های این گروه و افزایش تقاضای داخلی و جهانی نیز از پتانسیل‌های و اخبار تاثیرگذار بر این گروه است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد