آغاز عرضه مرغ گرم از سامانه ستکاوا

آغاز عرضه مرغ گرم از سامانه ستکاوا

ريیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: هر مرغدار میزان مرغ زنده آماده عرضه به کشتارگاه را به صورت منظم در سامانه مذکور بار گذاری می‌کند و کشتارگاه‌های استان تهران نیز میزان مرغ مورد نیاز خود را براساس ظرفیت پروانه خریداری و با رعایت مسايل بهداشتی کالا را به مراکز عمده توزیع ارسال می‌کنند.

بورس نیوز: جبرییل برادری، ريیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار کرد: براساس این طرح، روند توزیع از مرغداری‌های تولیدکننده مرغ زنده براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سماسط آغاز می‌شود؛ به این ترتیب هر مرغدار میزان مرغ زنده آماده عرضه به کشتارگاه را به صورت منظم در سامانه مذکور بار گذاری می‌کند و کشتارگاه‌های استان تهران نیز میزان مرغ مورد نیاز خود را براساس ظرفیت پروانه خریداری و با رعایت مسايل بهداشتی کالا را به مراکز عمده توزیع ارسال می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون اطلاعات تمام اعضای اتحادیه صنف پرنده و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره ای، اتحادیه‌های تعاونی مصرف کارکنان، غرف میادین میوه و تره بار در سامانه ستکاوا ثبت شده است.

ريیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، حذف واسطه‌ها را یکی از مزایای استفاده از این سامانه برشمرد و افزود: تسهیل در دسترسی خریداران گوشت مرغ هماهنگی و اقدامات لازم به واحد‌های عرضه صورت می‌گیرد؛ در این خصوص واحد‌های صنفی بدون محدودیت می‌توانند نسبت به خرید اقدام و کالا را در واحد صنفی دریافت نمایند.

با راه اندازی سامانه ستکاوا (سامانه تامین و توزیع هوشمند کالا‌های اساسی) فروشگاه‌های پروتيینی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و فروشگاه‌های میادین میوه و تره‌بار عضو این سامانه در تهران می‌توانند از عرضه کننده اصلی مرغ منجمد با قیمت مصوب هر کیلو 40 هزار تومان را خریداری کنند.

فروشگاه‌های پروتيینی و زنجیره‌ای متقاضی برای عضویت و ثبت‌نام در سامانه ستکاوا می‌توانند به آدرس setkava.com و یا setkava.ir مراجعه کنند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد