در مجمع غسالم چه گذشت؟ | به ازای هر سهم چقدر سود تقسیم شد؟

در مجمع غسالم چه گذشت؟ | به ازای هر سهم چقدر سود تقسیم شد؟

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سالمین به ریاست آقای خالقی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید. گزارش جامع و کامل نبض بورس از این مجمع را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سالمین با حضور سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست آقای خالقی به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

آقای کشفی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به 30 اسفند 1399 به صورت زیر ارايه دادند:

عملکرد شرکت در سال مالی مورد گزارش:

فعالیت عملیاتی شرکت در سال 1399 به مبلغ 3.567.949 میلیون ریال شامل درآمد حاصل از فروش محصولات تولیدی و ارايه خدمات کارمزدی با قیمت تمام شده 2.787.749 میلیون ریال بوده که منتج به 780.200 مییلیون ریال سود ناخالص گردیده است.

فروش محصولات تولیدی شرکت از طریق شرکت پخش سراسری ایران که با داشتن 58 حوزه فروش و بیش از 800 دستگاه ناوگان حمل و نقل انجام می‌گیرد.

شرکت در سال مالی مورد گزارش از محل وصول مطالبات کلیه اقساط تسهیلاتی دریافتی را در موعد مقرر پرداخت و فاقد هرگونه اقساط معوق بوده و جهت تامین سرمایه در گردش، تسهیلات جدید به مبلغ 86.520 میلیون ریال دریافت نموده است.

شرکت سالمین در سال 1399 موفق به ثبت افزایش سرمایه 15 برابری خود نیز شده است. شرکت با پیگیری‌های مستمر کلیه پرونده‌های مالیاتی خود را تا پایان سال 1398 تعییت تکلیف و جهت تسویه اقدام نموده و علاوه بر بخشودگی 20 درصدی مالیات ماده 143 با سهام شناور بیش از 20 درصد، به دلیل قبولی دفاتر شرکت توسط اداره امور مالیاتی شامل 5 درصد بخشودگی در نرخ مالیات نیز گردیده است.

جایگاه شرکت در صنعت:
 
 


همانطور که مشاهده می‌شود انحراف در مبلغ فروش نسبت به سال گذشته در حدود 63 درصد مساعد می‌باشد که ناشی از انحراف مساعد نرخ فروش در حدود 50 درصد و انحراف مساعد مقدار فروش در حدود 13 درصد می‌باشد.

عملکرد مالی شرکت در سال 1399:
 
 

درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی 1399 نسبت به دوره مشابه در سال مال قبل مبلغ 1.382.187 میلیون ریال معادل 63 درصد افزایش یافته است.

عمده دلیل افزایش در مبلغ فروش در سال جاری، افزایش در مبلغ فروش محصول کیک تی تاپ به میزان 68 درصد بوده که عمدتا به دلیل افزایش در نرخ، تغییرات در اوزان محصول و تخفیفات فروش به طور مستمر در طی سال مالی جاری بوده است.

همچنین افزایش در مبلغ فروش انواع بیسکویت که به میزان 73 درصد بوده است که عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش، تغییرات در اوزان محصولات، تخفیفات فروش و افزایش در مقدار فروش در انواع بیسکویت به صورت مستمر در طی سال مالی جاری بوده است.

ضمنا افزایش نرخ هر کیلوگرم تولید محصول کارمزدی از 15.000 ریال به 18.000 ریال و کاهش 13 درصدی در مقدار فروش محصولات کارمزدی منجر به افزایش در حدود 4 درصدی مبلغ درآمد تولیدات کارمزدی گردیده است.

با توجه به موارد فوق پیش بینی می‌گردد مقدار کل فروش شرکت در سال 1400 مطابق روند سال گذشته بوده و با توجه به مشکلات در تهیه مواد نسبت به سال قبل دارای افزایش نباشد. همچنین با تغییر نرخ فروش محصولات اصلی شرکت از قبیل کیک و بیسکویت‌ها و به جهت جبران افزایش نرخ‌های مواد به لحاظ مبلغ دارای افزایش بوده و ضمنا با توجه به افزایش حداقل 40 درصدی در حقوق و مزایا در سال 1400 نرخ تولید محصولات کارمزدی جهت حفظ حاشیه فروش حداقل 84 درصد افزایش یابد.

هزینه مالی شرکت در سال 1399 به دلیل دریافت تسهیلات اقساطی کمتر نسبت به سال قبل در مجموع به مبلغ 86.520 میلیون ریال و پرداخت اقساط تسهیلات قبلی، نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

در مجموع سود هر سهم شرکت از مبلغ 67 ریال در سال 1398 به عدد 107 ریال در سال 1399 افزایش یافته است که عمده دلیل آن افزایش در نرخ فروش، تغییرات در اوزان محصولات، تغییرات در نرخ تخفیفات فروش محصولات سالمین بوده که به طور مستمر در سال 1399 اعمال گردیده است.

پیش بینی می‌گردد با توجه به قیمت گذاری مناسب محصولات و روند تولید مشابه سال گذشته سود هر سهم در سال 1400 دارای افزایش منطقی با حفظ بازدهی لازم نسبت به فروش و دارایی‌های شرکت باشد.

 

در انتها به ازای هر سهم 50 ریال سود تقسیم گردید، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت انتخاب گردید.

بیشتر بخوانید:
  • خبر مهم برای سهامداران بانک دی
  • قیمت ارز‌های دیجیتال امروز سه شنبه 22 تیر 1400
  • حگردش کی بازگشایی می شود؟
  • کدام شرکت‌‌ها مجمع بورسی خود را برگزار می‌کنند؟
  • گزارش بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد