تکمیل تعمیرات نیروگاهی یک سد پس از 8 سال/ احیای ظرفیت های مغفول شبکه برق

تکمیل تعمیرات نیروگاهی یک سد پس از 8 سال/ احیای ظرفیت های مغفول شبکه برق

به منظور ایجاد آمادگی کامل صنعت برق برای عبور از پیک تابستان امسال، تعمیرات واحد شمار 3 نیروگاه برقابی سد شهید عباسپور پس از 8 سال به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد تولید برق شماره 3 سد شهید عباسپور که به دلیل تعمیرات، از مدار تولید برق خارج شده بود، پس از تکمیل تعمیرات با شبکه برق کشور سنکرون شد.

این واحد نیروگاهی یکی از 8 واحد 250 مگاواتی تولید برق مستقر در سد شهید عباسپور است که مجموعا توان 2 هزار مگاواتی را برای تامین انرژی شبکه برق مهیا می‌کند.

این واحد نیروگاه نیروگاه شهید عباسپور بیش از 8 سال بود که از مدار خارج شده و در راستای برنامه وزارت نیرو به منظور استفاده 100 درصدی از توان تولید برق کشور در اوج بار سال 1401 به مدار فعالیت بازگشت.

سد شهید عباسپور یکی از بزرگ‌ترین سدهای ایران است که بر روی رودخانه کارون احداث شده و در 50 کیلومتری شرق مسجد سلیمان در شهرستان اندیکا واقع است. این سد از اولین سدهای ساخته شده در خاورمیانه است که ساخت بدنه آن در سال 1344 آغاز و تا سال 1354 ادامه داشت.

لازم به ذکر است پیش از این وزارت نیرو از ایجاد آمادگی کامل برای عبور از پیک تابستان خبر داده بود. همایون حايری، معاون انرژی وزیر نیرو با بیان اینکه 100 برنامه افزایش تولید در دستور کار قرار گرفته است، گفت: این 100 برنامه شامل 38 برنامه مربوط به تولید برق و واحدهای نیروگاهی، 31 برنامه مدیریت مصرف و تقاضای موثر، 16 برنامه برای آمادگی مطلوب شبکه برق و 15 برنامه نیز برای مدیریت هماهنگی با استان‌ها است.

به مدار آمدن واحد مذکور را می‌توان از جمله برنامه های وزارت نیرو برای احیای ظرفیت های مغفول صنعت برق نام برد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد