زمان مناسبی برای تفکیک وزارت صمت نیست/ لایحه برای تشکیل وزارت بازرگانی اعلام وصول نشده است

زمان مناسبی برای تفکیک وزارت صمت نیست/ لایحه برای تشکیل وزارت بازرگانی اعلام وصول نشده است

یک نماینده مجلس با بیان اینکه هنوز لایحه‌ای از سمت دولت برای تفکیک وزارت صمت اعلام وصول نشده است، گفت: این اقدام را به صلاح مملکت نمی‌دانم.

علی اکبر علیزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره طرح تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت و معدن در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: لایحه‌ای از سمت دولت اعلام وصول نشده‌است. در رسانه‌ها شنیدیم که دولت قصد دارد لایحه‌ای با دو فوریت تقدیم مجلس کند. همچنین در روز استیضاح وزیر صمت، ريیس مجلس آقای قالیباف از قول ریاست ريیس جمهوری گفت که دولت می‌خواهد چنین لایحه‌ای به مجلس با قید دوفوریت ارايه دهد؛ لذا طرح استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد. در صورت ارسال این لایحه، باید ببینیم که مجلس با این موضوع چگونه برخورد می‌کند و آیا بررسی دو فوریتی رای خواهد آورد؟ سپس طرح در مجلس بررسی و درمورد آن رای گیری خواهد شد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده دامغان در ادامه گفت: من به عنوان یکی از اعضای مجلس تصویب این لایحه را صلاح نمی‌دانم. در حال حاضر بازار اقتصاد کشور متلاطم است و هر تغییری که ایجاد شود حداقل تا 6 ماه وزارتخانه‌های تفکیک شده در درون خود متلاطم‌می‌شوند و ساختار آن دستخوش تغییرات زیادی خواهدشد که مستقیما روی کشور اثر می‌گذارد و پدر مملکت را در می‌آورد. ما در چنین وضعیتی نیستیم و هر لحظه و هر ساعت برای ما مهم است و به مردم فشار وارد می‌شود.

وی افزود: البته باید ببینیم که محتوای لایحه چیست. سابق بر این در مجالس گذشته به این نتیجه رسیدند که وزارتخانه‌های مذکور را ادغام کنند زیرا وزارت بازرگانی اصلی‌ترین قتلگاه و بزرگترین مانع تولید بود. اگر در چنین شرایطی وزارت واردات درست شود مصیبت است و اگر این وزارتخانه به وزارت صادرات و بازاریابی برای محصولات ایرانی در تجارت بین الملل تبدیل‌شود اقدامی مثبت تلقی می‌شود. بر فرض هم که لایحه بر مبنای تقویت صادرات تدوین شود الان اصلا زمان خوبی نیست و بر مشکلات مردم قطعا می‌افزاید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد