ایجاد رونق در هلدینگ سلولزی شستا

ایجاد رونق در هلدینگ سلولزی شستا

مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین گفت: هلدینگ سلولزی شستا به علل مختلف از جمله عدم سودآوری و زیان انباشت در طی سالیان متمادی و حاشیه سود پایین و در نتیجه عدم توجیه اقتصادی از زمره هلدینگهای در حال انحلال و واگذاری شستا بود که قرار بود تا ابتدای سال 1399 برنامه خروج از صنعت در آن اجرا و واگذار شود.

اخبار شرکتها ؛ مدیرعامل گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین ( تاسیکو ) گفت: هلدینگ سلولزی شستا به علل مختلف از جمله عدم سودآوری و زیان انباشت در طی سالیان متمادی و حاشیه سود پایین و در نتیجه عدم توجیه اقتصادی از زمره هلدینگهای در حال انحلال و واگذاری شستا بود که قرار بود تا ابتدای سال 1399 برنامه خروج از صنعت در آن اجرا و واگذار شود.

ابرو فراخ مدیرعامل هلدینگ سلولزی شستا با اشاره به رمز موفقیت این مجموعه در کمتر از دو سال از یک هلدینگ کاملا زیان ده به یک هلدینگ پویا و سودآور گفت: تلاش و کار مضاعف در کنار اطاعت از منویات و رهنمون‌های مقام معظم رهبری و اجرا و پیاده سازی سیاستهای هلدینگ بالاسری شستا باعث شد تا تک تک اعضا این گروه عظیم کارگری با اراده و توکل به خدا فعل خواستن را به بهترین نحو ممکن صرف کرده و هلدینگی زیان ده و به معنای واقعی کلمه ورشکسته را از مرز فروپاشی خارج و به سودآوری برسانند. ثبت رکورد تولید در سه ماهه نخست امسال به میزان 38530 تن و رکورد فروش شرکتهای هلدینگ در این سه ماهه به میزان 3149 میلیارد ریال خود گویای این واقعیت بود که خواستن توانستن است.

منا ابروفراخ بیان کرد: دستیابی به فروش 3149 میلیارد ریالی و رشد 87% نسبت به زمان مشابه سال 1399 در سه‌ماهه اول 1400 نقطه عطفی در کارنامه این هلدینگ است. سود این شرکت در سال 99 با رشد 67 درصدی نسبت به سال 98 و 1317 درصدی نسبت به سال 97 به حدود 11.728.674 میلیون ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه شرکت چوب و کاغذ ایران ( چوکا ) پس از پنج سال زیان دهی در سال 1400 با رشد 430 درصدی میزان فروش از زیان خارج و به سوددهی رسیده است افزود: سود سه ماهه شرکت چوکا در امسال به 2.7 میلیارد تومان رسید و فروش این شرکت از 16 میلیارد تومان به 89 میلیارد تومان افزایش یافته است.

بدون شک مدیرعامل یکی از موفقترین بنگاه های اقتصادی شستا و بزرگترین هلدینگ صنعت سلولزی کشور رمز موفقیت این گروه را تلاش و کارمضاعف و استفاده از ظرفیتهای متخصصان جوان و با انگیزه داخلی دانسته که با شعار "پویایی، مسيولیت پذیری و سودآوری " یکی پس از دیگری بر مشکلات فايق آمده و راه را برای تحقق این شعارها هموار کردند.

مدیرعامل تاسیکو در مورد عملکرد روشن و به دور از هر گونه پنهانکاری تصریح کرد: پیرو تاکیدات شستا مبنی بر سیاست شفاف سازی و قراردادن همه فعالیتهای شرکتهای گروه در یک اتاقک شیشه ای باعث شد تا افکار عمومی در تصویر ساخته شده در ذهن کنشگر و کنجکاو خود ، یک هلدینگ شفاف را از تاسیکو ترسیم نمایند. گواه این موضوع نیز عرضه سهام دو شرکت قدیمی و ریشه دار صنعت سلولزی کشور یعنی چوب خزر کاسپین و محصولات کاغذی لطیف در یک سال اخیر بود.

وی در ادامه با توجه به اهمیت موضوعات زیست محیطی و توجه این هلدینگ به محیط زیست کشور افزود: با افتخار اعلام میکنم که در این بحران بی آبی در کشور که گریبان گیر همه هموطنان عزیز، مخصوصا هم وطنان شریف و خون گرم خوزستانی ما گرفته است، شرکتهای وابسته به هلدینگ سلولزی شستا با تمام توان و با استفاده کامل از ظرفیت بازیافت، از هدر رفت صدها هزار لیتر آب در سال و قطع بیش از یک صد هزار اصله درخت جلوگیری می کنند.

در انتها ابروفراخ ضمن تشکر از حمایتهای بی دریغ مدیرعامل شستا که یکی از عوامل موفقیت این گروه کارگری متعلق به چهل میلیون بیمه گذار سازمان تامین اجتماعی کشور است گفت: در طول این دو سال مدیریت جدید شستا شاهد به حرکت درآمدن پروژه هایی بودیم که سالیان سال و به علل مختلف از جمله سوء مدیریت در کنترل پروژه و عدم تامین منابع در زمان متناسب با نیاز پروژه متوقف بوده و امروز در کمتر از یک سال با پیشرفت چشمگیری همراه بوده است که انشاالله طبق برنامه زمان بندی آماده بهره برداری می باشد.

لازم به ذکر است اشاره ابروفراخ به کارخانه بیستون تامین در منطقه هرسین کرمانشاه می باشد که بعد از افتتاح پروژه در سال 1388 و خرید تجهیزات اولیه، به مدت 10 سال متوقف بود. پروژه ای که در صورت راه اندازی با میزان و حجم تولید حدودا 75.000 تن در سال و محصولاتی همچون کاغذ و مقوای تست لاینر قهوه ای ، کاغذ و مقوای تست لاینر یک رو سفید ( وایت تاپ)، فلوتینگ از کاغذ باطله و مقوای کرافت لاینر قهوه ای به عنوان یکی از تولیدکنندگان مطرح کشور در بازار کاغذ و مقوا خواهد بود، همچنین این مجمتع با قابلیت اشتغال مستقیم 213 نفر و غیر مستقیم حدودا 600 نفر در منطقه کرمانشاه، نقش بسزایی در بحران بی کاری منطقه ای و میزان تولید داخلی محصولات مورد اشاره خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد