پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 16 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 14 اسفند با 10,300 تومان کاهش،یک میلیون و 52 هزار و 100 تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 14 اسفند با 10,300 تومان کاهش، یک میلیون و 52 هزار و 100 تومان معامله شد. امروز برای قیمت طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلای تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود در روزهای پایان سال قیمت دلار اندکی نوسان افزایشی داشته باشد که این افزایش بر قیمت طلا هم اثر می‌گذارد و احتمالا طلا هم اندکی گران می‌شود.

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: طلا در معاملات روز گذشته تحت‌تاثیر سخنان جرومی پاول سکان‌دار فدرال رزرو و متعاقبا استحکام نرخ سود اوراق قرضه آمریکا، نتوانست مرز 1700 دلاری را حفظ کند تا نهایتا به پایین‌ترین قیمت خود در 9 ماه اخیر سقوط کند. ارزش شاخص دلار آمریکا نیز روز گذشته با افزایش مجدد در آستانه دومین هفته متوالی صعودی قرار گرفت. شاخص دلار آمریکا که روز گذشته برای لحظاتی از مرز 92 واحدی نیز گذشته بود اکنون در بالاترین ارزش خود در 3 ماه اخیر قرار گرفته است.

با احتساب معاملات روز گذشته این سومین هفته متوالی است که قیمت طلا نزولی است؛ سه هفته‌ای که در هر کدام از آنها طلا بیش از 2 درصد از ارزش خود را از دست داده است. جرومی پاول در سخنانی اعلام کرده است که افزایش نرخ سود اوراق در آمریکا اتفاقی خارج از قاعده نیست. نرخ اوراق خزانه‌داری با سر رسید 10 ساله با رشد بیش از 10 درصدی در هفته‌ای که گذشت برای پنجمین هفته متوالی است که روندی صعودی دارد. نرخ این اوراق فقط در ماه فوریه بیش از 30 درصد افزایش پیدا کرده است و در نهایت روز گذشته بالاتر از مرز 5/ 1 درصدی جایگاه خود را محکم کرد.

همچنین در ساعات میانه روز گذشته گزارش بازار کار آمریکا در ماه فوریه منتشر شد که ارقام آن بهتر از پیش‌بینی‌‌ها بود و سبب شد تا فشار بیشتری بر قیمت طلا وارد شود. طبق این گزارش در دومین‌ماه سال میلادی 379 هزار شغل به بازار کار این کشور افزوده شد که بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد