روسیه داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش داد

روسیه داوطلبانه تولید نفت خود را کاهش داد

موسسه کپلر گزارش داد که روسیه واقعا تولید نفت خود را داوطلبانه کاهش داده است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، آمارهای موسسه کپلر نشان می‌دهد که روسیه تولید نفت خود را داوطلبانه نسبت به ماه فوریه 350 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

بر اساس گزارش این موسسه، شرکت‌های نفتی روسی در حال عمل به تعهدات خود هستند و انتظار می‌رود تولید نفت این کشور به 10 میلیون و 709 هزار بشکه در روز رسیده باشد. روسیه در ماه فوریه اعلام کرده بود که از ماه مارس به بعد تولید نفت خود را 500 هزار بشکه روزانه کم خواهد کرد.

این اقدام روسیه در واکنش به اقدام غرب در اعمال سقف قیمت 60 دلار در هر بشکه برای نفت این کشور بوده که مسکو این اقدام را یک رویکرد غیر بازارمحور عنوان کرده و آن را غیر قابل قبول خوانده است.

روسیه بارها هشدار داده که چنین مداخلاتی در بازار تنها به کاهش سرمایه‌گذاری جهانی در صنعت نفت و متعاقبا کمبود انرژی در آینده منجر خواهد شد که باعث می‌شود قیمت حامل‌های انرژی افزایش یابد.

ولادیمیر پوتین، ريیس جمهور روسیه، این هفته اعلام کرد که با هدف حمایت از قیمت نفت در بازار جهانی، این کشور تصمیم گرفته تولید نفت خود را پایین بیاورد.

کپلر می‌گوید: بااین‌حال اما بعید به نظر می‌رسد با توجه به وجود تقاضا برای نفت روسیه از سوی هند و چین صادرات نفت این کشور کاهش یابد.

این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که تولید نفت روسیه در نیمه دوم سال جاری به بیش از 10.8 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد