فارس من| جزيیات حمایت از سبد سهام حقیقی‌ها تا سقف 100 میلیون تومان با اوراق تبعی

فارس من| جزيیات حمایت از سبد سهام حقیقی‌ها تا سقف 100 میلیون تومان با اوراق تبعی

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: سبد سهام افراد حقیقی تا سقف 100 میلیون تومان به وسیله انتشار اوراق تبعی مورد حمایت قرار می‌گیرد، همچنین سرمایه‌گذارانی که سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریده‌اند، برای آنها نیز اوراق تبعی حمایتی منتشر می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمود گودرزی امروز در ارتباط زنده با بخش خبر ساعت 14 در مورد بسته 10‌بندی سازمان بورس برای حمایت از سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس، اظهار داشت: براساس آمار، 96 درصد مردم حاضر در بورس دارای سبد کوچک سهام و کمتر از 100 میلیون تومان هستند، در نتیجه هیات مدیره سازمان بورس در رایزنی با دولت یک بسته 10بندی تصویب کرد که سبد سرمایه‌گذاری افراد حقیقی و خرد تا 100 میلیون تومان به وسیله اوراق تبعی بیمه شود و یک بازدهی حداقل 20 درصدی برای یک سال آنها درنظر گرفته شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: در این زمینه یک نمادی به زودی در بورس ایجاد می‌شود که بعد از ابلاغیه سازمان بورس خواهد بود و سرمایه‌گذاران می‌توانند سهام اوراق تبعی را به ارزش یک ریال خریداری کنند. در گذشته اسم این نماد «حامی» بوده است و به زودی اسم نماد اعلام می‌شود و با خرید یک ریال از این نماد، کل سبد سهام سرمایه‌گذار حقیقی و خرد به مدت یک سال بیمه می‌شود که بازدهی حداقل 20 درصدی برای این سبد سهام را تضمین می‌کند، منتها به شرط اینکه در یک سال هیچ‌یک از سهام حاضر در پرتفوی خود را به فروش نرساند.

گودرزی این را هم گفت: براساس سازوکاری که وجود دارد، مبنای محاسبه بازدهی طبق روند بازار خواهد بود، اما بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس در مقایسه با بازارهای دیگر محاسبه می‌شود.

وی همچنین گفت: سبد سهام افراد حقیقی تا سقف یکصد میلیون تومان به وسیله انتشار اوراق تبعی مورد حمایت قرار می‌گیرد. همچنین سرمایه‌گذارانی که به صورت غیرمستقیم در بازار حضور دارند و اصطلاحا سهام صندوق‌های سرمایه‌گذاری را خریده‌اند، برای آنها نیز اوراق تبعی حمایتی منتشر می‌کنیم.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: سازوکار اوراق تبعی برای صندوق‌ها نیز از سوی سازمان بورس ابلاغ می‌شود که اصل سرمایه‌گذاری افراد حقیقی در صندوق ها را تضمین می‌کند.

به گزارش فارس، برخی کاربران خبرگزاری در بخش «فارس من»، با ثبت پویش‌هایی خواستار پیگیری در موضوع حمایت از سهامداران بورس شده‌اند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد