عرضه 35 هزار میلیارد تومان اوراق در قالب اسناد خزانه اسلامی

عرضه 35 هزار میلیارد تومان اوراق در قالب اسناد خزانه اسلامی

تاکنون در مجموع 94.098 میلیارد تومان شامل 59.098 میلیارد تومان به‌صورت عرضه نقدی و 35,000 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی تامین مالی انجام گردیده است.

بورس نیوز: در ادامه اقدامات دولت برای تامین مالی اقتصاد کشور با هدف کاهش تبعات تورمی، خزانه‌داری کل کشور در سال جاری نسبت به انتشار و عرضه اوراق بهادار دولتی با استفاده از روش‌های مختلف از جمله انتشار اسناد خزانه اسلامی و برگزاری بیست و چهار هفته عرضه اوراق بدهی میان بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی و نهاد‌های مالی فعال در بازار سرمایه (از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های تامین مالی) و پنج مرحله پذیره‌نویسی اوراق از طریق کارگزاری بانک مرکزی و سیستم مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران اقدام نمود.

بر اساس این گزارش حسب تصمیمات اتخاذشده در راستای تامین مالی بهینه، بیست و چهارمین هفته عرضه اوراق بدهی برگزار شد که پس از اخذ سفارش‌های خرید اوراق از متقاضیان یادشده در سامانه‌های بازار بین‌بانکی کارگزاری بانک مرکزی و مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران مجموعا مبلغ 5.285 میلیارد تومان اوراق به‌صورت نقدی به فروش رسید.

با احتساب مبلغ مذکور، تاکنون مجموعا 59.098 میلیارد تومان از طریق انتشار اوراق نقدی، حدود 29 درصد از طریق بازار پول و 71 درصد از طریق بازار سرمایه تامین مالی شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌سازد، علاوه بر مبالغ فوق‌الذکر مبلغ 35,000 میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی نیز، منتشر شده است که به‌مرور توسط دستگاه‌های اجرایی به گیرندگان واگذار خواهد شد. با احتساب اسناد خزانه اسلامی، مجموع عملکرد انتشار (اعم از نقدی و غیرنقدی) تا تاریخ فوق‌الذکر معادل 94.098 میلیارد تومان است که جزيیات آن در جدول ذیل ارايه می‌شود:

آخرین اخبار بورس و اقتصاد