فارس من| مطالبه تحریم کالای فرانسوی به دلیل حمایت‌ فرانسه از فیلم موهن عنکبوت مقدس

فارس من| مطالبه تحریم کالای فرانسوی به دلیل حمایت‌ فرانسه از فیلم موهن عنکبوت مقدس

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی خواستار شدند تا با توجه به حمایت جشنواره کن از فیلم عنکبوت مقدس، کالاهای فرانسوی توسط ایران تحریم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی با عنوان «تحریم کالاهای فرانسه به دلیل حمایت از فیلم عنکبوت مقدس» خواستار شدند که این موضوع پیگیری شود.

در این پویش مخاطبان فارس نوشته‌اند: به دنبال اهانت‌های پی در پی برخی افراد به مقدسات اسلام و تشیع که با حمایت‌های مستقیم و غیرمستقیم دولت فرانسه صورت می‌گیرد و آخرین نمونه آن اهانت به امام هشتم شیعیان در یکی از فیلم‌های جشنواره کن (کشور فرانسه) است عملی و موثر دولت را با تحریم کالاهای ساخت فرانسه خواستار هستیم.

بنابراین گزارش «عنکبوت مقدس»‌ بیش از یک فیلم سینمایی به عنوان یک تبلیغ تصویری علیه مردم ایران و دین اسلام، قابل ارزیابی است، فیلمی که توسط گروهی از ایرانیان ترک وطن کرده در اردن ساخته شده است. این فیلم تصویری به شدت مشميزکننده از ایرانیان نمایش می‌دهد؛ اما آنچه در فیلم «عنکبوت مقدس» برجسته‌تر است، محتوای ضداسلامی فیلم و تصویرسازی غیرانسانی این فیلم از مردم متدین ایران است.

فیلم «عنکبوت مقدس» در حالی موضوع یک قاتل زنجیره‌ای را انتخاب کرده که یک فیلم ایرانی دیگر نیز با همین موضوع و با نامی تقریبا مشابه (عنکبوت)، سال قبل روی پرده سینماهای کشورمان رفت. نکته قابل تامل این است که کارگردان فیلم مذکور نیز قبلا نسبت به این سرقت سوژه توسط همکار ترک وطن کرده‌اش اعتراض کرده بود.

فیلم «عنکبوت مقدس» رفتار یک قاتل زنجیره‌ای که در اثر اختلال روانی اقدام به قتل می‌کرد را به ارزش‌های ایرانی- اسلامی نسبت داده است! تا آنجا که بی‌بی سی فارسی، با تیتر «قتل زنان به نام خدا» به استقبال این فیلم رفت و در بخشی از این مطلب نوشت: فیلمساز ابایی ندارد که چند صحنه عریان جنسی را به تصویر بکشد و در مورد مذهب، آقای عباسی آشکارا فیلمش را از ابتدا حول و حوش این مضمون بنا می‌کند و در واقع خواسته یا ناخواسته فیلم به نقبی آشکار به دل باورهای کورکورانه مذهبی در یکی از سنتی ترین شهرهای ایران بدل می‌شود.

به عقیده کارشناسان تولید فیلم عنکبوت مقدس حاصل یک اتفاق یا سوء تفاهم یا عدم شناخت نیست بلکه کاملا آگاهانه و با اغراض مشخص تولید و تدوین شده است.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسيولان خواستار توضیح در این باره خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد