اتوبوس برقی بنز در برزیل

اتوبوس برقی بنز در برزیل

شرکت خودروسازی آلمانی مرسدس بنز قرار است مونتاژ اولین اتوبوس برقی خود را در برزیل بین نوامبر تا دسامبر آغاز کند زیرا تقاضا در بزرگ­ترین اقتصاد آمریکای لاتین رشد می­ کند.

به گزارش ایسنا، والتر باربوسا، مدیر فروش و بازاریابی اتوبوس این شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این شرکت انتظار دارد تا سال 2024 تقاضا برای اتوبوس های برقی در برزیل به 3000 وسیله نقلیه برسد که فراتر از 1000 اتوبوس در سال 2023 است. انتظار می رود مرسدس بنز به شرکت بی وای دی مستقر در چین و برخی واردکنندگان داخلی در بازار برزیل بپیوندد.

بسیاری از وسایل نقلیه در سايوپايولو به کار گرفته می شوند زیرا این شهر قصد دارد تا سال 2024 صاحب 2600 اتوبوس برقی شود.

باربوسا گفت که اتوبوس برقی با  84 سرنشین مرسدس بنز EO500U نام دارد و برد 250 کیلومتری دارد و  18.62 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری شده است.

این خودرو به دو موتور مجهز خواهد بود که شارژ مجدد آن بین 2.5 تا 3 ساعت طول می کشد. مرسدس بنز هزینه این اتوبوس برقی را فاش نکرد اما گفت که انتظار می‌رود قیمت‌ها 3 تا 3.5 برابر بیشتر از اتوبوس‌های معمولی با سوخت دیزل باشد.

بر اساس گزارش رویترز، با توجه به بازار کلی اتوبوس در برزیل، مرسدس بنز گفت که فروش کل در سال جاری به 17 هزار تا 21 هزار دستگاه می‌رسد، البته به این موضوع بستگی دارد که شرکت‌ها چگونه کمبود مداوم قطعات خودرو را مدیریت می کنند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد