خودروی سیتروين C5 X معرفی شد

خودروی سیتروين C5 X معرفی شد

ژرمن‌ها سال‌هاست که سگمنت میان رده‌ها را تصرف کرده اند. اما گویا عضو اروپایی اتحاد استلانتیس، نمی‌خواهد از جنگ با بزرگان در این سگمنت، دست بردارد.

دیجیاتو: ژرمن‌ها سال‌هاست که سگمنت میان رده‌ها را تصرف کرده اند. اما گویا عضو اروپایی اتحاد استلانتیس، نمی‌خواهد از جنگ با بزرگان در این سگمنت، دست بردارد.

پس از پژو 508 و DS 9، سیتروين هم دست به طراحی یک محصول جدید برای رقابت با امثال مرسدس بنز E کلاس، ب ام و سری 5 و آيودی A6 زده است. البته در حالی که این سه مدل، همزمان به شکل سدان و واگن به بازار عرضه می‌شوند، سیتروين C5 X می‌خواهد که ترکیبی از هر دو کلاس باشد. در حقیقت، این خودرو در آن واحد، هم یک سدان، هم یک واگن و هم یک کراس اوور است!

همچون دیگر طراحی‌های جالب سیتروين، C5 X هم یک پرچمدار غیر متعارف از این برند است که ظاهر قابل توجهی دارد. فرم بدنه و پیکر بندی این خودرو، بسیار جلب توجه می‌کند. سقف صاف آن، بیشتر سدان بودنش را می‌رساند، اما کشیدگی قسمت عقب اتاق، بر روی جنبه واگن بودن خودرو تاکید می‌کند. حال آنکه ارتفاع بلند آن از سطح زمین، یادآور C5 Aircross است که یک کراس اوور نسبتا بزرگ از سیتروين به شمار می‌رود.

با طول، پهنا و ارتفاع به ترتیب، 4,805، 1,865 و 1,485 میلی متری، سیتروين C5 X از رقبای آلمانی خود، کوچک‌تر است. گنجایش فضای بار این خودرو به 545 لیتر می‌رسد که با خواباندن صندلی‌های عقب، تا 1,640 لیتر هم قابلیت افزایش دارد. ظاهر بیرونی خودرو، تحت تاثیر کانپست عجیب و غریب Cxperience در سال 2016 است.

درون کابین هم سیتروين تلاش کرده که آخرین فناوری‌های خود را به نمایش بگذارد. یک نمایشگر بزرگ 12.0 اینچی در مرکز کنسول به چشم می‌خورد و یک نمایشگر نسبتا بزرگ دیگر هم برای سیستم هدآپ دیسپلی، تعبیه شده است. کنترل پنل مرکزی خودرو هم به صورت تمام دیجیتالی است. البته خوش بختانه هنوز می‌توان از کنترلرهای فیزیکی برای سیستم تهویه، استفاده کرد.

طیف متنوعی از پیشرانه‌های بنزینی برای C5 X قابل سفارش اند. اما سیتروين بیشتر بر روی گزینه پلاگین هیبرید 225 اسب بخاری مانور می‌دهد که در حالت تمام الکتریکی، برد حرکتی 50 کیلومتری (31 مایلی) را برای خودرو، فراهم می‌آورد.

همچنین در حالت خاموش بودن موتور بنزینی و استفاده از موتور الکتریکی، حداکثر سرعت قابل دستیابی با C5 X، به 135 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسد که نسبت به بسیاری از خودروهایی که تا به امروز دیده بودیم، عدد بهتری است.

C5 X به عنوان یک پرچمدار، با سیستم تعلیق پیشرفته سیتروين پا به بازار می‌گذارد. همچنین در نسخه پلاگین هیبرید، از سیستم تعلیق اکتیو در خودرو بهره گرفته خواهد شد. با وجود این تعلیق پیشرفته و صندلی‌های نرم پوشانده شده از چرم با کیفیت، سواری C5 X را باید بسیار نرم و لذت بخش دانست. گفتنی است که فروش C5 X در اروپا از نیمه دوم امسال آغاز خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد