افشای صورت‌های مالی و شفافیت حقوق و دستمزد در سازمان اقتصادی کوثر

افشای صورت‌های مالی و شفافیت حقوق و دستمزد در سازمان اقتصادی کوثر

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رویت خواهد بود و به مسيولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ناصر فخاری امروز در نشست خبری به مناسب گرامیداشت هفته دولت، درباره عملکرد سازمان اقتصادی کوثر در یک سال گذشته اظهار داشت: اساسنامه ما در این سازمان بهره‌وری حداکثری و تامین نیاز جامعه با اولویت خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگران است.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه در گذشته این ریل‌ جابه‌جا شده بود، گفت: در گذشته سازمان اقتصادی کوثر برای عده‌ای ویژه خوار و تریبون دار بود در حالی که باید جامعه ایثارگران از آن برخوردار می‌شد.

فخاری با بیان اینکه منافع سازمان اقتصادی کوثر برای همه است و جامعه ایثارگران در اولویت هستند، گفت: در مدیریت گذشته این سازمان را به سمت و سویی می بردند که منافع جامعه ایثارگری نمی شد، مثلا معدن را با دامداری عوض می کردند.

وی با بیان اینکه عملکرد این سازمان در این دولت متحول شده است، ادامه داد: یکی از شرکت‌ها سال گذشته 38 هزار میلیارد تومان سود آوری داشته اما با توجه به خود صنعت این درآمدها اکنون چندین برابر شده است.

فخاری افزود: شرکتی که سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بیشتر نتوانسته دانه روغنی خریدار کند اکنون با وجود حذف ارز 4200 تومانی، یک‌هزار میلیارد تومان خریداری کرده است.

وی ادامه داد: در گذشته برخی مدیران علاقه‌مند هستند که در اقلیم خودشان صنایع ایجاد کنند که اکنون اگر تکمیل شوند خسارت بیش از حدی برای سازمان وارد خواهد شد یا اگر تکمیل نکنیم نارضایتی ایجاد خواهد شد.

فخاری با بیان این که «اقتصاد رهنما» رویکرد جدید این سازمان در دولت است، افزود: ما به دنبال رفاه برای جامعه ایثارگران هستیم، اختصاص بخشی از سهام شرکت ها به سه د هک پایین جامعه ایثارگری اختصاص می یابد.

مدیرعامل سازمان اقتصادی گفت: ما نمی توانیم قبول کنیم که جانبازان مشکل داشته باشند و عده ای در این سازمان حقوق 80 میلیون تومانی بگیرند.

وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت دندان ایثارگران و بیماران قطع نخاعی شرایطی را فراهم کردیم که در گذشته چنین امکاناتی نبود اصلا مدیریت قبلی خودشان را متعلق به بنیاد نمی دانستند.

به گفته این مسيول 40 میلیارد تومان برای اختصاص تشک ویژه برای جانبازان اختصاص داده شده که در دولت قبلی با وجود قول های فراوان این شرایط برایشان فراهم نشده بود.

فخاری تاکید کرد علاوه بر اینکه رفاه را برای جانبازان و نواده شهدا و پرسنل فراهم می‌کنیم، به دنبال هوشمند‌سازی مدیریت هستیم، اکنون سیستم مالی هوشمند شده و تمام حقوق‌ها رصد می‌شوند.

وی ادامه داد: دهه فجر سیستم هوشمند مالی راه‌اندازی می‌شود و همه حقوق‌های ما قابل رویت خواهد بود و به مسيولان ارشد کشوری حق دسترسی خواهیم داد و صورت های مالی را هم افشا خواهیم کرد.

فخاری افزود: 94 درصد مدیران در این سازمان از طریق فراخوان و بررسی صلاحیت و شایستگی آنها انجام شده است.این اقدام با عنوان استعدادیابی انجام شده و حتی کارمندان هم در این طیف قرار گرفتند و آنها رتبه بندی شدند.
مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر در پاسخ به سوال خبرنگار فارس گفت: سهم تامین جوجه اجداد 75 درصد متعلق به سازمان اقتصادی کوثر بود، شرکت زربال نمایندگی شرکت خارجی را داشت اما پس از تحریم به سمت اصلاح نژاد آرین ایرانی رفتند که قبلا در کشور راکت مانده بود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری اصلاح این نژاد مرغ را داده بود و این سازمان مسيولیت را به عهده گرفت، این نژاد به دلیل ضریب تبدیل بالا در سال 1380 کنار گذاشته شده بود، اکنون نیز مقاومت هایی برای بالا بودن ضریب تبدیل دان بین مرغداران وجوددارد اما به دلیل تامین امنیت غذایی اهمیت این نژاد دو چندان است زیرا این نژاد کاملا ایرانی است و هیچ وابستگی به کشورهای خارجی نداریم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: واردات یک نژاد دیگر از کشور دیگر حتی تهدید تغییرات ژنتیکی یا همان ترور بیولوژیکی برای ضرر زدن به اقتصاد کشور را هم می تواند در پی داشته باشد.

وی افزود: اکنون راه های میانبری را می رویم که کشور از واردات نژاد مرغ بی نیاز شود و عاملی برای کاهش قیمت هم خواهد شد.

فخاری گفت: اکنون 70 درصد نیاز آرین در داخل سازمان اقتصادی کوثر تامین می شود.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: حتی در سازمان اقصادی کوثر این ظرفیت وجود دارد که طی 5 سال علاوه بر نژاد آرین یک نژادی در داخل ایجاد شود و همه نیاز کشور را تامین کند.

وی با بیان برخی تخلفات و فسادها در دولت گذشته اعلام کرد: سه میلیون یورو ارز ترجیحی گرفتند و دام هم وارد نکردند در برهه ای کسی مدیریت تخم ماهی چشم زده را داشت که خودش بزرگترین وارد کننده عمده این محصول بود در مقطعی تولید این ماهی در داخل همه از بین رفت و این سوال برانگیز است. این مدیران عزل شده و پرونده قضایی برایش درست شده است.

فخاری گفت: 50 درصد مدیران عامل و 30 درصد هیيت مدیره ها تغییر کردند و سه شرکت را به دلیل مشکلات مدیریتی و فسادی که وجود داشت ادغام کردیم.

انتهای پیام/‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد