رکورد ذخایر ارزی روسیه شکسته شد

رکورد ذخایر ارزی روسیه شکسته شد

آمارها نشان می‌دهد سطح دارایی‌های بین المللی روسیه رکورد شکنی کرده و به میزان بالایی رسیده است.

‌به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، بر اساس داده‌های منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی طلا و ارز روسیه تا 4 فوریه به 634.9 میلیارد دلار رسیده است.

بانک مرکزی با اشاره به اینکه افزایش 0.1 درصدی دارایی‌های روسیه ناشی از تجدید ارزیابی مثبت بازار بوده است، اعلام کرد: ذخایر ارزی و مالی روسیه 800 میلیون دلار نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. این در حالی بود که در ماه گذشته نیز میزان دارایی‌های روسیه به رکورد تاریخی 639.6 میلیارد دلار رسیده بود.

ذخایر بین‌المللی روسیه که توسط بانک روسیه و دولت این کشور نگهداری می‌شود، شامل صندوق‌های ارزی، حق برداشت ویژه در صندوق بین‌المللی پول (IMF) و طلاست به طوری که در سال 2021، ذخایر ارزی کشور تقریبا 6 درصد افزایش یافت.

بانک مرکزی هدف 500 میلیارد دلاری برای ذخایر بین المللی در نظر گرفته است با این حال در گذشته روسیه برای اولین بار در سال 2008 با دارایی 598 میلیارد دلاری از این میزان عبور کرده است.

در سال‌های ذخایر و دارایی‌های روسیه در بازه‌های زمانی مختلف کاهش یافت به طوری که در سال 2015 حدود 356 میلیارد دلار از ذخایر این کشور پس از بحران قیمت نفت در سراسر جهان کم شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد