متقاضیان مسکن حمایتی بخوانند/ جزيیات وام طرح جهش مسکن

متقاضیان مسکن حمایتی بخوانند/ جزيیات وام طرح جهش مسکن

جزيیات کامل وام و آورده برای هر متقاضی ثبت‌نام در طرح جهش مسکن مشخص شده، سهم هر متقاضی 40 میلیون تومان است و بین 250 تا 450 میلیون تومان نیز وام دریافت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزيیات وام طرح جهش مسکن مشخص شد و متقاضیان می‌توانند با دانستن اطلاعات کامل برای ثبت‌نام تصمیم بگیرند. تعداد واحدهایی که در این طرح ساخته می‌شود چهار میلیون واحد است.

مبلغ وام نیز متغییر بین 250 تا 450 میلیون تومان است. به نحوی که سقف وام مسکن در تهران 450 میلیون تومان و شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت 400 میلیون تومان ست.

همچنین برای متقاضیان مراکز استان 350 میلیون تومان، سایر شهرهای کشور 300 میلیون تومان و ساکنان روستاها 250 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده است. تعداد اقساط 20 ساله یعنی 240 ماهه است. نرخ سود آن نیز طبق مصوبه شورای پول و اعتبار 18 درصد در نظر گرفته شده است.

متقاضیان باید بخشی از هزینه‌های ساخت واحدها را به دولت پرداخت کنند، به گفته معاون وزیر راه آورده متقاضیان معمولی 40 میلیون تومان و برای دهک‌های دو تا سه هم 20 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

اگر چه نرخ سود این وام 18 درصد تعیین شده است اما به گفته معاون وزیر نرخ سود برای برای دهک‌های درآمدی پایین وابسته به استطاعت و توان مالی کمتر است. براساس اعلام بانک مرکزی 27 بانک و موسسه اعتباری باید وام مسکن پرداخت کنند.

در پرداخت این وام بانک مسکن با 63 هزار میلیارد تومان بیشترین سهم را دارد.

ثبت نام مسکن حمایتی از روز 28 مهر آغاز شده و قرار است یک ماه ادامه داشته باشد، طبق گفته وزیر راه این زمان تمدید نمی‌شود. یعنی حدود 10 روز تا پایان زمان ثبت‌نام فرصت هست.

متقاضیان برای ثبت درخواست باید به سامانه ثمن وزارت راه به آدرس https://saman.mrud.ir/ مراجعه و روی گزینه ثبت‌نام نهضت ملی مسکن کلیک کنند.

محمود محمودزاده با بیان اینکه عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای آبان ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است، گفت: تاکنون بیش از 950 هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام کرده‌اند.

مطالعه بیشتر: زمان بازپرداخت وام مسکن مشخص شد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد