ویراژ ایران خودرو با این دو محصول در بورس

ویراژ ایران خودرو با این دو محصول در بورس

درحالی جزيیات پذیرش دو خودروی سواری پژو 207 و تارا تولیدی شرکت ایران‌خودرو در بورس کالا اعلام شده است که حدود دو هفته...

مدیریت پذیرش بورس کالای ایران در دو اطلاعیه جداگانه اعلام کرد که پذیرش خودرو سواری پژو 207 و تارا متعلق به ایران‌خودرو پس از بررسی مدارک و مستندات در یکصد و چهل و چهارمین جلسه هیات پذیرش کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بازار اصلی بورس کالای ایران به تصویب رسید.

در امیدنامه خودروی پژو 207 آمده است: "حداقل درصد عرضه در بورس کالا 100 درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا: شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل 52 هزار و 500 دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی (برابر با ظرفیت اسمی) سالانه پژو 207 معادل 105 هزار دستگاه است".

طبق  امیدنامه خودروی تارا نیز "حداقل درصد عرضه در بورس کالا 100 درصد تولید سالانه (پس از کسر فروش خارج از بورس کالا شامل طرح ویژه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده) معادل 33 هزار و 500 دستگاه تعیین شده است. تولید واقعی (برابر با ظرفیت اسمی) سالانه تارا معادل 67 هزار دستگاه است".

این درحالی است که اول آبان ماه، مدیر پذیرش بورس کالای ایران از پذیرش دو محصولات تارا ‌و 207 شرکت ایران‌خودرو در بورس کالای ایران خبر داده بود، اما ایران‌خودرو این موضوع را در اطلاعیه‌ای ''رد'' و اعلام کرد که فعلا ورود این دو محصول به بورس کالا امکان‌پذیر نیست و این عرضه زمانی صورت خواهد گرفت که روند تولید و عرضه ‌آن‌ها بیشتر شده باشد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد