مستاجران سال 99 برای وام اجاره ثبت‌نام کنند

مستاجران سال 99 برای وام اجاره ثبت‌نام کنند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در پی نامه‌نگاری با نظام بانکی امکان ثبت‌نام وام ودیعه برای مستاجران سال 99 نیز فراهم شد.

خبرگزاری ایرنا: معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در پی نامه‌نگاری با نظام بانکی امکان ثبت‌نام وام ودیعه برای مستاجران سال 99 نیز فراهم شد.

«محمود محمودزاده» روز شنبه درباره ثبت‌نام وام‌ ودیعه قرادادهای اجاره سال 99، افزود: برای ثبت نام مستاجران شش ماه دوم سال99 نیز با نظام بانکی نامه‌نگاری شده و اکنون ابهام حوزه بانکی برطرف شده است.

وی افزود: بر این اساس در پی نامه‌نگاری و درخواست از نظام بانکی، امکان ثبت نام قراردادهای اجاره سال 99 نیز در کنار قراردادهای اجاره 1400 فراهم است.

به گفته محمودزاده تا چند روز پیش، سامانه ثبت‌نام فقط درخواست‌های مربوط به قراردادهای اجاره سال 1400 را می‌پذیرفت که این مشکل در روزهای اخیر رفع شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سقف اعتبار وام ودیعه مسکن 10 هزار میلیارد است، گفت: مبلغ آن در تهران 70 میلیون در سایر کلانشهر 40 و بقیه شهرها 25 میلیون تومان است. پیش بینی ما این است که حداقل به بیش از 200 تا 300هزار نفر وام ودیعه مسکن تعلق گیرد.

وی بیان کرد: بیشتر مستاجران در سامانه ثبت نام را انجام دهند و مدارک تمدید و کد رهگیری را به سیستم بانکی معرفی کنند. اگر بتوانیم از ستاد مقابله با کرونا مصوبه جدید بگیریم زمان ثبت نام تمدید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از 26 خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.

سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است. همچنین، متقاضیان دریافت این تسهیلات باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

چنانچه متقاضی تا حداکثر 2 هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک خود و ضامنان اقدام نکند، درخواست متقاضی رد می شود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد