بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (2آذر) / ورود 120میلیاردی حقیقی ها به سهام پارس

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی بورس (2آذر) / ورود 120میلیاردی حقیقی ها به سهام پارس

افراد حقیقی امروز 100میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین حق تقدم پتروشیمی...
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – سهیل بانی؛ در بورس امروز حقوقی‌ها حدود 100میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 740میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 17درصد یعنی 650میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «خودرو و ساخت قطعات» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «محصولات شیمیایی» و «هتل و رستوران» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «شفنح»، «فجهان» و «خبهمن» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «پارس»، «شفن» و «شلرد» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری حق تقدم پتروشیمی فناوران معادل 18میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پتروشیمی پارس با برتری 120میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 34نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 97نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 270میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 320میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد