قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملاتی هفته / قیمت دلار و یورو امروز 1400/10/04

قیمت طلا و سکه در اولین روز معاملاتی هفته / قیمت دلار و یورو امروز 1400/10/04

در معاملات روز پنجشنبه هفته گذشته قیمت طلا و سکه برای سومین روز با افزایش همراه بود اما طی معاملات امروز، شنبه 4 دی قیمت طلا سکه در مقایسه با پنجشنبه کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آستانه تعطیلات کریسمس و با وجود تثبیت ارزش دلار و اشتها برای خرید دارایی های پرریسک قیمت طلا روز جمعه اندکی افزایش داشت.

به گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا در پایان در معاملات روز جمعه با 0٫47 درصد افزایش به 1817 دلار و سنت رسید ولی در ادامه تعدیل شد و به رقم 1810 دلار بسنده کرد.

بر اساس این گزارش، دانیل پاویلونیس تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او گفت: «معاملات در روز قبل از کریسمس بسیار ناچیز بوده است.» وی افزود با توجه به چشم انداز تداوم تورم بالا سال آینده سال خوبی برای بازار طلا خواهد بود.

در عین حال تثبیت ارزش دلار موجب شد تا اندکی از جذابیت بازار طلا کاسته شود و رشد قیمت فلز زرد تضعیف گردد. اما ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان بود و این موجب شد تا طلا در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

نیکولاس فراپل تحلیلگر موسسه ای بی سی بولیون گفت: «طلا در محدوده قیمت 1815 تا 1826 دلار با یک مقاومت فنی مواجه است، اما به رغم در پیش بودن سیاست پولی انقباضی، ریسک های ژيوپلتیک سبب شده تا قیمت طلا همچنان بالا بماند.»

اوایل ماه جاری میلادی فدرال رزرو این سیگنال را به بازار ارسال کرد که هدف گذاری تورمی اش محقق شده و این مسیر را برای 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2022 فراهم می سازد. هرچند در شرایط افزایش نرخ تورم بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما افزایش نرخ بهره می تواند موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گردد.

سرمایه گذاران در عین حال از نزدیک تحولات مربوط به تنش میان روسیه و غرب بر سر اوکراین را دنبال می کنند. بالا رفتن تنش ها می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند.

قیمت دلار در بازار امروز

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهارم دی تا ساعت 19، به رقم 27 هزار و 387 تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش 27 هزار و 401 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 26 هزار و 858 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار امروز

قیمت یورو در بانک مرکزی 4750 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 575 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 29 هزار و 970 تومان است.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

طبق نرخ‌های اعلامی سایت طلا و جواهر تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 12 میلیون و 700 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 12 میلیون و 970 هزار تومان است.

در بازار امروز قیمت طلا برای هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 286 هزار و 988 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و 800 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 800 هزار تومان و دو میلیون و 300 هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد