تجربه تامین مواد اولیه فولادی‌ها در صنایع پتروشیمی

تجربه تامین مواد اولیه فولادی‌ها در صنایع پتروشیمی

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجربه تامین مواد اولیه صنایع فولادی بدون سهمیه بندی را در برخی محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی اجرا می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجربه تامین مواد اولیه صنایع فولادی بدون سهمیه بندی را در برخی محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی اجرا می‌کنیم. در تولید باید سه مولفه بازار فروش، مواد اولیه و تامین مالی مورد توجه قرار گیرد که بازار فروش به عنوان مهمترین مولفه‌ای است که تولید کننده آن صنعت باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

وی ادامه داد: در حوزه مواد اولیه در بخش صنایع فلزی و فولاد کاملا تنظیم بازار صورت گرفته و تاکنون کاستی گزارش نشده است مگر در مواردی خاص.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر یک واحد تولیدی در برخی موارد خاص در زمینه تامین فولاد و ورق مشکل داشته باشد دلیل آن استفاده بخش عمده‌ای از صنایع از مواد اولیه فولادی است که این موارد به ندرت اتفاق می‌افتد.

فاطمی امین با اشاره به تجریه تنظیم بازار صنایع فولادی در برخی صنایع دیگر افزود: با تجربه‌ای که در تنظیم بازار مواد اولیه صنایع فولادی داشتیم، توانستیم مواد اولیه این صنایع را بدون سهمیه بندی به تولید کنندگان عرضه کنیم و هم اکنون آن تجربه را در حوزه پتروشیمی به صورت آزمایشی بر روی یکی دو محصول پتروشیمی از صنایع پایین دستی (پ پ) در حال اجرا هستیم.

به گفته وی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نفت امیدواریم بتوانیم این تجربه موفق را در تمامی محصولات پتروشیمی گسترش دهیم.

فاطمی امین افزود: یکی از صنایع وابسته به پتروشیمی صنعت نساجی است که برای تامین مواد اولیه این صنعت (پ پ) از صنایع پایین دستی پتروشیمی برای تولید الیاف مصنوعی استفاده می‌شود و بخش دیگر مواد اولیه این صنعت پنبه است که در حال پیگیری از وزارت جهاد کشاورزی هستیم و با سازو کاری که در سایر صنایع در تامین مواد اولیه آن به نتیجه رسیده ایم در مورد صنعت نساجی هم پیگیری می‌کنیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد