تغییر دامنه نوسان معاملات بورسی از شنبه آینده / جزيیات تصمیمات مهم شورای عالی بورس

تغییر دامنه نوسان معاملات بورسی از شنبه آینده / جزيیات تصمیمات مهم شورای عالی بورس

سخنگوی شورای عالی بورس گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام از شنبه، 25 بهمن ماه، منفی دو درصد و مثبت 6 درصد خواهد بود.

در جلسه امشب شورای عالی بورس، چهار موضوع مهم به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی با اشاره به اینکه دامنه نوسان از روز شنبه 25 بهمن ماه، تغییر می کند، ابراز داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت 6 درصد خواهد بود. البته تصمیمات شورای عالی بورس پس از 72 ساعت قابلیت اجرا دارد و بر همین اساس، از روز شنبه 25 بهمن ماه، این تغییر اعمال خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیارات سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار، تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.

سخنگوی شورای عالی بورس تصریح کرد: همچنین اعتبار خرید کارگزاری‌ها به 60 درصد تغییر پیدا کرد.

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: با توجه به این‌که متغیرهای اقتصادی تلاطم داشتند و همه بازارها را تحت تاثیر قرار دادند، تصمیمات مذکور نیز به‌دلیل نااطمینانی‌هایی که در بازار سرمایه احساس می‌شد، گرفته شد تا فرصت تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود.

مطالعه بیشتر: نقش سهامدارن خرد در ریزش شاخص بورس / افت شاخص دستوری است؟

 

منبع: سنا

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد