قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 10 خرداد 1400 / افزایش 2 برابری حقوق گمرکی گوشی‌ها

قیمت گوشی موبایل در بازار امروز 10 خرداد 1400 / افزایش 2 برابری حقوق گمرکی گوشی‌ها

قیمت انواع تلفن‌های همراه سامسونگ، اپل، هوآوی و شیايومی در بازار امروز دوشنبه دهم خرداد 1400 را مشاهده می‌کنید.

به گزارش تجارت‌نیوز، گمرک جزيیات دریافت حقوق و عوارض ورودی گوشی تلفن همراه‌با ارزش بیش از 600 دلار را اعلام کرد. در رویه جدید، حقوق گمرکی دو برابر می‌شود.

طبق اعلام گمرک و بر اساس قانون بودجه 1400، میزان حقوق و عوارض واردات گوشی تلفن همراه‌با ارزش بالای 600 دلار، دو برابر، معادل 12 درصد تعیین شد. سال گذشته همتا گزارش داد که در سال 98، مجموعا 15/3 میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش بیش از 2/4 میلیارد یورو وارد کشور شده که از این میزان، سهم گوشی‌های بالای 300 یورو به‌لحاظ تعداد، 9 درصد و از نظر ارز تخصیص داده شده به میزان 35 درصد معادل حدود 850 میلیون یورو است؛ در این میان 500 میلیون یورو معادل چهار درصد واردات متعلق به برند آیفون بوده است. مسيولان درخصوص این موضوع واکنش نشان داده بوده و اعلام کردند که باید جلوی این اتفاق در دولت گرفته شود.

گمرک کشور وصول 12 درصدی حقوق واردات گوشی را از هفته قبل ابلاغ و از دو هفته پیش اعمال کرد. طبق بررسی‌های زومیت، این افزایش حقوق ورودی بر قیمت گوشی تغییر محسوسی ایجاد نمی‌کند. نمودار قیمت گوشی‌های با قیمت بالای 600 دلار نیز از زمان ابلاغ گمرک تا امروز، تغییری را نشان نمی‌دهد. این موضوع از یک سو به‌دلیل آگاهی شرکت‌های واردکننده از اعمال این تغییر و از سوی دیگر به‌دلیل محاسبه ارز گمرکی واردات گوشی با دلار 4200 تومانی است اما طبق قانون بودجه، این نرخ نیز به‌زودی تغییر می‌کند و به نرخ روز ارز در بازار آزاد نزدیک می‌شود. چنین تغییر رویه‌ای قطعا بر قیمت تلفن همراه تاثیر دارد.

انجمن واردکنندگان موبایل عقیده دارد تغییر مبنای محاسبه ارز گمرکی، حقوق و عوارض واردات تلفن همراه چهار برابر بیشتر می‌شود. این موضوع قیمت نهایی گوشی با ارزش زیر 600 دلار را حدود 2/5 اما گوشی با ارزش بالای 600 دلار را بیشتر تغییر می‌دهد. میزان این تغییر بستگی زیادی به قیمت دلار دارد و هم‌اکنون نمی‌توان آن را برآورد کرد.

در جدول‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها، دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند.

قیمت گوشی‌های شرکت سامسونگ

قیمت گوشی‌های شرکت هوآوی

قیمت گوشی‌های شرکت اپل

گوشی موبایل «iPhone 12 Pro MAX» پرچم‌دار جدید شرکت اپل است که با چند ویژگی جدید و دوربین چهارگانه روانه بازار شده است. نمایشگر آیفون 12 Pro MAX به پنل Super Retina مجهز ‌شده تا تصاویر بسیار مطلوبی را به کاربر عرضه کند. آیفون جدید می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام بیاورد. قابلیت اتصال به شبکه­‌های 4G و 5G و قاب شیشه‎‌ای که برای رفع مشکل آنتن‌‌دهی و ایجاد امکان شارژ بی‌‌سیم باتری ایجاد شده، از دیگر ویژگی‌های این محصول است. این مدل گوشی با سه حافظه 512، 256 و 128 گیگابایتی عرضه می‎‌شود.

 

قیمت گوشی‌های شرکت شیايومی

گوشی موبایل شیايومی مدل Redmi Note 9T دو سیم‌ کارته با ظرفیت 128 گیگابایت از سری گوشی‌های باکیفیت این برند است که به فناوری 5G مجهز شده است. این محصول دارای دوربین سه‌گانه با کیفیت‌های 48، 2 و 2 مگاپیکسل در پشت گوشی است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد