توزیع نامناسب، گوشت را گران کرد

توزیع نامناسب، گوشت را گران کرد

نايب‌ريیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: گوشت برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان 4 تا 5 بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، جلال محمودزاده، در خصوص افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار، گفت: علت بخشی از افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار به دلیل برآورد قیمت محصولات است، در حال حاضر قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم گوشت قرمز بسیار بالاتر از نرخ تعیین شده است.

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر دامداران کاه را با قیمت سه هزار 500 تومان و یونجه را قیمت چهار هزار تومان خریداری می‌کنند، ادامه داد: قیمت تمام شده گوشت قرمز بسیار بالاتر از نرخ مصوب است به همین دلیل دامداران دام‌های خود را در اختیار واسطه‌ها و قاچاقچیان برای صادرات غیرقانونی قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گوشت برای رسیدن به دست مصرف‌کنندگان چهار یا پنج بار بین واسطه‌ها دست به دست می‌شود و این موضوع قیمت این محصول را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: رقم 150 هزار تومانی گوشت به دلیل توزیع نامناسب آن در بازار توسط دولت است.

محمودزاده با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید از تعاون روستایی و تشکل‌های بخش خصوصی برای توزیع گوشت قرمز استفاده کند، گفت: حذف واسطه‌ها باعث جلوگیری افزایش هزینه‌ها بالاسری می‌شود و گوشت نهایتا با قیمت 90 هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.

منبع: مهر

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد