خبر فوری / برکناری خاندوزی و عبدالملکی در مجلس مطرح نیست / احتمالا وزیر اقتصاد با عشقی می آید

خبر فوری / برکناری خاندوزی و عبدالملکی در مجلس مطرح نیست / احتمالا وزیر اقتصاد با عشقی می آید

از صبح امروز خبری مبنی بر برکناری وزرای کار و اقتصاد، توسط ابراهیم رییسی، در شبکه های اجتماعی دست به دست شده و بازار شایعات را داغ کرد. برخی از فعالان اقتصادی در...

اقتصاد آنلاین – سهند اینانلو؛ غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن رد شایعه برکناری دو عضو کابینه دولت سیزدهم، گفت: به هیچ وجه چنین خبری را نمی توان تایید کرد، تا به این لحظه صحبتی مبنی بر برکناری یا استیضاح اعضای کابینه انجام نشده است. 

وی در ادامه افزود: البته ممکن است نارضایتی هایی از عملکرد برخی از وزرا وجود داشته باشد، واقعیت این است که پس از مدتی مجلس نیز با توجه به وظیفه نظارتی که دارد احتمال دارد اقدام به طرح سيوال و یا گلایه ای از وزرا کند. حتی ممکن است وزیری استیضاح شود که امری غیرعادی و غیرطبیعی نیست چرا که طبق قانون چنین اختیاری به مجلس داده شده است اما در حال حاضر هیچ صحبتی در این زمینه نشده است. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به شرایطی که کشور در آن قرار دارد گفت: اینکه ما بخواهیم در این برهه از زمان و در چنین موقعیتی دست به اقداماتی از این دست بزنیم منطقی نیست، تاکنون هم بنده از هیچ یک از نمایندگان و یا اعضای دولت صحبتی مبنی برکناری یا استیضاح هیچ وزیری هم نشنیده ام. 

خاندوزی تنها به مجلس می رود؟

مرحبا با اشاره به حضور اخیر خاندوزی در مجلس، به اقتصاد آنلاین گفت: ایشان هفته پیش توضیحاتی را به نمایندگان ارايه کردند، اما توضیحات آقای خاندوزی از دید مجلس کافی و قانع کننده نبود. از همین رو قرار است مجلس بار دیگر میزبان وزیر اقتصاد باشد تا توضیحات و گزارشات ایشان را بشنوند. 

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشتر نیز اظهار کرده بودم که مجلس از توضیحات وزیر اقتصاد و رییس سازمان بورس قانع نشده است، بنابراین لازم بود اقدامات بیشتر و جدی‌تری انجام بگیرد. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بین قوای مجریه و مقننه، بیان کرد: ما معتقدیم به دلیل هم‌جنس بودن دولت و مجلس، نه تنها این رفت و آمدها نباید غیرعادی جلوه داده شوند بلکه باید بیش از پیش در راستای تعامل اقدام کرد. مجلس علاقه‌مند است هماهنگی ها بین دولت و مجلس خیلی بیشتر از آنچه شاهد هستیم باشد تا بتوانیم مشکلات کشور را حل کنیم. 

مرحبا در پایان اضافه کرد: به دلیل اینکه مسايل مربوط به بازار سرمایه، محور اصلی نشست این هفته مجلس با وزیر اقتصاد خواهد بود به احتمال زیاد رییس سازمان بورس نیز آقای خاندوزی را همراهی خواهند کرد. 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد