افزایش دزدی غذا از سوپرمارکت‌ها در یک کشور اروپایی

افزایش دزدی غذا از سوپرمارکت‌ها در یک کشور اروپایی

یک روزنامه لهستانی گزارش داد که میزان دزدی غذا از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها در این کشور به شدت افزایش یافته است.

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی به نقل از Rzeczpospolita، یک روزنامه لهستانی گزارش داد که جرایم مربوط به دزدی غذا و مواد غذایی از سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های این کشور در سال 2022 بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

آمارها حاکی از آن است که در سال 2022، 32 هزار جرم مرتبط با دزدی مواد غذایی از فروشگاه‌ها در لهستان به ثبت رسیده که نسبت به سال 2021، 31.3 درصد رشد کرده است.

از میان 16 منطقه لهستان فقط یک منطقه افزایش چنین جرایمی را به ثبت نرسانده است.

رناتا جوزکی‌ویسک، دبیر سازمان تجارت و پخش لهستان، می‌گوید: افزایش مواد غذایی یک نشانه شفاف از وجود مشکل در بازار است. افزایش قیمت‌ها مردم را به سمت ارتکاب چنین جرایمی سوق داده و این مسيله یک چالش بزرگ برای فروشگاه‌ها در سایه افزایش هزینه‌های عملیاتی به شمار می‌رود.

در سال 2022 به خاطر بالا رفتن تورم و کاهش خرید از سوی مردم لهستان به خاطر مشکلات پیش آمده به خاطر درگیری نظامی در اوکراین به عنوان همسایه این کشور، اقتصاد لهستان رشد منفی را به ثبت رساند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که تورم لهستان در سال 2023 هم به روند افزایشی خود ادامه داده و فقط در ماه ژانویه 17.2 درصد بوده است. کارشناسان اقتصادی می‌گویند که تورم در لهستان افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد