اختصاص وام 300 میلیون تومانی برای بافت های فرسوده

اختصاص وام 300 میلیون تومانی برای بافت های فرسوده

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران گفت: 300 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 9.5 درصد به مناطق کم برخوردار و بافت‌های...

محمد آيینی یکشنبه 26 دی‌ماه در ستاد بازآفرینی استان همدان اظهار کرد: ساکنان مناطق کم برخوردار می‌توانند برای نوسازی واحدهای خود بدون در نظر گرفتن شرایط خاص و با استفاده از تسهیلات نهضت ملی مسکن، واحدهای مسکونی خود را بازسازی کنند.

وی تصریح کرد: این فرصت امکان خوبی را برای سازندگان و انبوه سازان ایجاد کرده است، علاوه بر این تسهیلات بانکی خوبی در قالب این طرح برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

آيینی با اعلام اینکه برای این طرح تا 300 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 9.5 درصد پرداخت خواهد شد که به زودی به بانک مسکن ابلاغ می‌شود، افزود: تسهیلات فوق به شکلی است که تا 150 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود یک درصد و 150 میلیون تومان دیگر با نرخ 18 درصد در نظر گرفته شده و اگر تسهیلات دیگری لازم باشد نیز با همان نرخ 18 درصد به سازندگان در بافت فرسوده واگذار می‌شود.

وی ضمن درخواست از شهرداری‌ها برای حمایت از این طرح، بیان کرد: شهرداری‌ها باید زمان صدور پروانه ساخت را به حداقل برسانند، همچنین از مردم و سازنده‌ها درخواست می‌کنیم از این فرصت مناسب استفاده و برای نوسازی بافت فرسوده اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه شرایط همدان در بازسازی بافت کم برخوردار از متوسط کشوری بالاتر است، مطرح کرد: 46 محله در استان همدان نیازمند بازآفرینی شهری است، همچنین تامین معیشت، بهداشت و اشتغال اولویت این مناطق است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آيینی با بیان اینکه سقف‌های لرزان و متزلزل باید روز به روز کمتر شود، گفت: ما هنوز در مرحله نوسازی و بازسازی هستیم و به باز آفرینی نرسیده‌ایم، علاوه بر این حفظ جان و سلامت مردم اولویت اول ما است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ایران مناطق نیازمند بازآفرینی در کشور را دو هزار و 200 منطقه عنوان کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام 220 محله، بنیاد برکت و بنیاد احسان 440 محله، کمیته امداد امام خمینی(ره) 318 محله و هلال احمر 200 محله را پذیرفته‌اند، از طرف دیگر سازمان‌ها و ارگان‌هایی مانند بسیج، سپاه پاسداران، بهزیستی، هلال احمر، اوقاف و امور خیریه نیز مدیریت بازآفرینی برخی از مناطق را بر عهده گرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه نهضت ملی مسکن بسیار قوی‌تر از جریان اقدام ملی مسکن ورود کرده است، عنوان کرد: در نهصت ملی مسکن 30 درصد تخفیف پروانه و در بافت فرسوده تا 100 درصد تخفیف صدور پروانه ساخت در نظر گرفته شده است و برای بافت فرسوده باید از این فرصت استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه با تخریب هر واحد ویلایی فرسوده 3.2 واحد مسکونی جدید ساخته می‌شود، اظهار کرد: در نظر داریم به واحدهای حاشیه شهر سند اعطا شود و این قضیه شرایط حداقلی دارد که باید رعایت شود، علاوه بر این همه تخفیفاتی که در نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده در بافت فرسوده نیز لحاظ می‌شود.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد