گزارش روزانه صندوق های ETF‌(19خرداد1400) / صندوق ها هفته را با سرخ پوشی به پایان بردند

گزارش روزانه صندوق های ETF‌(19خرداد1400) / صندوق ها هفته را با سرخ پوشی به پایان بردند

در بورس امروز 285میلیارد تومان دارا یکم و 181میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به هزار و 112میلیارد تومان رسید و مازاد...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با ارزش 285میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 29میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را از حقوقی‌ها خریدند (25درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق یاقوت آگاه (یاقوت) را به ارزش دو میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (54درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری گنجینه آینده روشن (صایند) رشد 0.6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) با زیان 2.9درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (4.2درصد) در رابطه با صندوق آرمان سپهر آشنا (آسام) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم 466میلیارد تومان معامله شدند یعنی 42درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود یک میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.8درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 112میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی 82میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود سه هزار و 260میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 430میلیارد تومان بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد