ارزش سبد سهام عدالت آب رفت/ سهام عدالت 532 هزار تومانی چند شد؟

ارزش سبد سهام عدالت آب رفت/ سهام عدالت 532 هزار تومانی چند شد؟

در حالی که شاخص بورس اوراق بهادار تهران این هفته 3٫8 درصد افت داشت، ارزش سبد سهام عدالت سهامداران با افتی 4٫6 درصدی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که شاخص کل بورس افتی 3٫8 درصدی را تجربه کرد، ارزش سبد سهامداران عدالت هم با افت مواجه شد.

در این هفته در تمام روزهای هفته ارزش سهام عدالت با افت مواجه شد، حتی در روزهایی که بورس عملکردی مثبت داشت.

در پایان معاملات هفته منتهی به 10 آذر 1400، ارزش سبد سهام عدالت 532 هزار تومانی به 11 میلیون و 733 هزار تومان رسید. این در حالی است که هفته گذشته این سبد 12 میلیون و 300 هزار تومان ارزش داشت.

این یعنی سبد سهام عدالت در این هفته 4٫6 درصد افت ارزش داشته است. بدین ترتیب ارزش 60 درصد قابل فروش این سهام هم به 7 میلیون و 40 هزار تومان کاهش یافت.

سهامداران سهام عدالت یک میلیونی هم این هفته شاهد از دست رفتن یک میلیون تومان از ارزش سبد خود بودند. بر این اساس ارزش سبد سهام عدالت یک میلیونی در پایان روز چهارشنبه 10 آذر ، 22 میلیون و 58 هزار تومان محاسبه شد. 60 درصد سهام قابل فروش این سبد حالا 13 میلیون و 235 هزار تومان می‌ارزد.

اخبار ضد و نقیض در مورد سود سهام عدالت

این هفته سازمان بورس اعلام کرد که سود سهام عدالت سال 98 را به اکثر سهامداران پرداخت کرده است. با این حال بسیاری از مردم از عدم دریافت سودشان می‌گویند.

حسن شجاعی ريیس کمیسیون اصل نود مجلس روز یکشنبه 30 آبان ماه سال جاری در تويیتی نوشت، این کمیسیون پیگیر عدم واریز 10 درصد از سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال 98 است.

اما سازمان بورس اعلام کرده که طی دو مرحله در مرحله اول 50 درصد سود به مردم پرداخت شده است و حدود 44 درصد دیگر هم در مرحله دوم به مردم پرداخت شد. چهار درصد به صورت افزایش تعداد سهام و حدود 2 درصد هم همچنان پرداخت نشده است.

سهامداران می‌گویند که این 10 درصد باقی مانده را دریافت نکرده‌اند و فقط همان 90 درصد به حسابشان واریز شده است. آنها می‌گویند سازمان بورس فروش سهام عدالت را آزاد کند، چرا که از سهامشان سود چندانی نبرده‌اند.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد