نمایشگاه خودرو مونیخ برگزار شد / جزيیات نمایشگاه خودروی مونیخ آلمان

نمایشگاه خودرو مونیخ برگزار شد / جزيیات نمایشگاه خودروی مونیخ آلمان

نمایشگاه میان‌کشوری خودرو آلمان مشهور به نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت، مهم‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو جهان است که هر 2 سال یک‌بار برگزار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، نمایشگاه میان‌کشوری خودرو آلمان (به آلمانی: Internationale Automobil-Ausstellung) مشهور به نمایشگاه بین‌المللی خودرو فرانکفورت، مهم‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو جهان است که هر 2 سال یک‌بار تحت سامان‌دهی انجمن صنعت خودروی آلمان برگزار می‌شود.

نمایشگاه خودرو آلمان چگونه شکل گرفت؟

شاید بتوان پیدایش و شکل‌‌گیری نمایشگاه «IAA» را به سال 1897 میلادی دانست. در آن سال 8 خودرو در «هتل بریستول» شهر «برلین» به نمایش درآمدند و جرقه‌ ایجاد بزرگ‌ترین و معتبرترین نمایشگاه خودروی جهان زده شد که معمولا در برلین برگزار می‌شد. در سال‌های 1907-1905 به دلیل افزایش تولید اتومبیل، نمایشگاه دو بار در سال برگزار شد. پس از آن به دلیل جنگ‌ جهانی اول، نمایشگاه به حالت تعلیق درآمد. اما در سال 1921، مجددا با حضور 67 خودروساز که 90 خودرو را به نمایش درآورده بودند، برگزار شد. در آن زمان، حجم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه بیش از 825 هزار نفر بود.

جزيیات نمایشگاه خودروی مونیخ، روزهای خوش گذشته تکرار خواهد شد؟

همه‌گیری کرونا بدترین تاثیر را روی تقویم برگزاری نمایشگاه‌های خودرویی گذاشت اما یکی از مهم‌ترین تغییرات این موضوع پایان کار همیشگی نمایشگاه فرانکفورت بود. انجمن صنعت خودروی آلمان VDA برنامه‌های خود برای انتقال این رویداد به مونیخ را پس از اتمام زمان قرارداد با مقامات نمایشگاه فرانکفورت را اعلام کرد.

این نمایشگاه هنوز در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد اما ظاهرا ابعاد بسیار کوچک‌تری نسبت به نمایشگاه فرانکفورت خواهد داشت. به‌طور خاص باید گفت اتونیوز اروپا گزارش داده تنها سه برند گروه فولکس‌واگن شامل آيودی، پورشه و فولکس‌واگن در مونیخ حضور خواهند یافت. به این ترتیب دیگر برندهای گروه یعنی بنتلی، بوگاتی، لامبورگینی، سيات و اشکودا جزو غایبان این نمایشگاه خواهند بود.

نمایشگاه مونیخ رویداد پرفروغی نخواهد بود اما لامبورگینی قبلا اعلام کرده دیگر در رویدادهای خودرویی سنتی شرکت نخواهد کرد چراکه این نمایشگاه‌ها با فلسفه لامبورگینی همخوانی ندارند. فولکس‌واگن البته با اشاره به حضور قدرتمند سه برند خود از آن‌ها دفاع کرده است.

نمایشگاه IAA در حال تغییر از یک رویداد کاملا خودرویی به پلتفرمی حمل‌ونقل می‌باشد. این امر باعث رونمایی جذاب از محصولات متنوعی همچون موتورسیکلت‌های الکتریکی، اسکوترها، دوچرخه‌ها و... خواهد شد.

قدرت‌نمایی مرسدس-ای‌ام‌جی GT 63 S E پرفورمنس در مونیخ

مرسدس-ای ام جی GT 63 S E پرفورمنس چهار درب کوپه نامی طولانی و کمی گیج‌کننده دارد زیرا نه تنها فاقد پیشرانه 6.3 لیتری بوده بلکه خودرویی کوپه هم نیست! حتی برخی افراد می‌گویند این خودرو یک محصول چهار درب نیز نبوده و بدنه لیفت بک آن معمولا با عنوان پنج درب شناخته می‌شود. البته جدای از نام عجیب و طولانی این خودرو، چیزهای زیادی درباره اولین محصول پلاگین هیبریدی AMG وجود دارد.

مدل جدید E پرفورمنس که در نمایشگاه مونیخ حضور یافته به عنوان نسخه پرچم‌دار این خانواده مطرح بوده و ظاهر آن بسیار شبیه نسخه‌های استاندارد 63 و 63 S می‌باشد. البته با نگاهی دقیق‌تر شاهد آپرون جلوی گیراتر خواهید بود که از مدل دو درب AMG GT گرفته شده و در سپر عقب نیز درگاه شارژی تعبیه شده است.

حضور مرسدس C کلاس آل‌تراین 2022 در نمایشگاه مونیخ

بر اساس گزارش مجله خودرو و حمل و نقل پدال؛ همه محصولات مرسدس بنز در نمایشگاه خودروی مونیخ 2021 از نوع الکتریکی یا هیبریدی نیستند. C کلاس آل تراین قدبلندتر به‌صورت رسمی در ماه آگوست معرفی شد اما اولین حضور عمومی آن در نمایشگاه مونیخ بوده است و قطعا این خودرو در میان خیل محصولات الکتریکی شده می‌درخشد.

باید اذعان کرد C کلاس آل تراین جذاب‌تر از کانسپت جدید EQG نیست اما واقعا جای شگفتی است که اندکی تغییر در ارتفاع یک خودرو چنین جذابیت بصری‌ای را به ارمغان می‌آورد. خودروی موردبحث تنها 40 میلی‌متر ارتفاع بیشتری نسبت به نسخه استیشن استاندارد داشته اما تصاویر منتشر شده تفاوت‌های بین این دو خودرو را نشان می‌دهند.

حدس می‌زنیم اکثر خریداران C کلاس آل تراین فکر حضور در آفرود با این خودرو را نخواهند کرد. C کلاس آل تراین قطعا رقیبی برای آيودی A4 آلرود و نه G کلاس بوده و چیزی بین یک استیشن استاندارد و شاسی بلندهای بزرگ می‌باشد. متاسفانه مرسدس محصول خود را در آمریکا عرضه نخواهد کرد و C کلاس آل تراین خودرویی برای بازارهای اروپایی است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد