ثبت دومین هفته صعودی متوالی بورس / شاخص وارد کانال 1٫3 میلیون واحدی می‌شود؟

ثبت دومین هفته صعودی متوالی بورس / شاخص وارد کانال 1٫3 میلیون واحدی می‌شود؟

در هفته‌ای که گذشت بورس تهران روندی کاملا صعودی داشت و با رشدی 3٫6 درصدی از سطح یک میلیون و 250 هزار واحدی عبور کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، در هفته‌ای که گذشت بورس تهران روندی کاملا صعودی داشت و با سپری کردن پنج روز صعودی پی‌درپی، برای دومین هفته پی در پی با رشد به کار خود پایان داد. در این هفته رشد شاخص کل 3٫6 درصد بود و شاخص توانست سطح یک میلیون و 250 هزار واحدی را پشت‌سر بگذارد. شاخص کل هم‌وزن نیز هفته‌ای صعودی را پشت سر گذاشت و در نهایت با قرار گرفتن در سطح 384 هزار و 181 واحدی حدود دو درصد رشد کرد.

در این هفته بر خلاف هفته گذشته عرضه اولیه‌ای در بازار انجام نشد و بازگشایی شستا بعد از شفاف‌سازی در خصوص افزایش سرمایه منجر به صف خرید میلیونی این سهم شد. در این هفته گروه فلزات اساسی روندی تقریبا خنثی داشت و رشد روزهای اول هفته خود با معاملات منفی در پایان هفته جبران کرد. در این هفته نمادهای پالایشی بهترین عملکرد را در میان گروه‌های بزرگ بازار داشتند و در اکثر روزهای هفته در مدار مثبت معامله شدند.

میانگین ارزش معاملات این هفته بورس تهران بیش تز 6100 میلیارد تومان بود که تقریبا یک درصد از هفته گذشته بیشتر بود. رشد این هفته بازار در حالی رخ داده که بسیاری از کارشناسان معتقدند شاخص کل در هفته آینده می‌تواند وارد کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی شود.

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد