رشد 70درصدی پرفروش‌ترین محصول نفت ایرانول/ شرانل به درآمد 5.7هزار میلیارد ریالی رسید

رشد 70درصدی پرفروش‌ترین محصول نفت ایرانول/ شرانل به درآمد 5.7هزار میلیارد ریالی رسید

با انتشار گزارش ماهانه نفت ایرانول در مردادماه، روند صعودی درآمدهای این شرکت ادامه یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، طبق اعلام شرکت نفت ایرانول در گزارش مرداد، بیش از 5 هزار و 752 میلیارد ریال درآمد کسب کرده است. این در حالی است که مبلغ فروش محصولات این شرکت روند صعودی به خود گرفته و نسبت به ماه گذشته، رشد 5 درصدی را ثبت کرده است.

در پنجمین ماه 1400، شرانل توانست بیش از 14 هزار متر مکعب روغن‌های فرآیندی (اکسترکت) تولید کند که این مقدار با رشد 120 درصدی نسبت به ماه گذشته، سهم 34درصدی از تولیدات این ماه شرکت را تشکیل می‌دهد. همچنین این شرکت بیش از پنج هزار و 600 متر مکعب روغن موتور دیزلی تولید کرده که تغییر 25 درصدی نسبت به ماه گذشته داشته است و سهم 13 درصدی از تولیدات این ماه شرکت را از آن خود کرد. اسلاک‌وگ نیز بیش از پنج هزار و 300 متر مکعب تولید شده است که رشد 54 درصدی را نشان می‌دهد و سهم کمتر از 13 درصدی در تولید مرداد شرانل دارد.

در رده‌های بعدی تولید، روغن موتور بنزینی با سهم هشت درصدی بیش از 3 هزار متر مکعب، روغن‌های صنعتی با 5 درصد کمتر از دو هزار متر مکعب و روغن پایه با 4 درصد بیش از هزار و 700 متر مکعب تولید شده‌اند. همچنین سایر محصولات تولیدی سهمی 22درصدی از تولیدات شرکت را شامل می‌شود.

در سمت فروش نیز ترکیب تولیدات تکرار شده است و اکسترکت 35 درصد، اسلاک وگ و روغن موتور دیزلی 13 درصد، روغن موتور بنزینی 8 درصد و روغن پایه 5 درصد از فروش را تشکیل داده‌اند. در مجموع فروش شرانل در مردادماه از 40 هزار و 900 متر مکعب عبور کرد که رشد ناچیز یک درصدی را به همراه داشته است.

در سمت مبلغ فروش نیز نفت ایرانول با رشد پنج درصدی درآمدها از عدد 5 هزار و 750 میلیارد تومان عبور کرد. بیشترین رشد مبلغ فروش در گریس با حدود 300درصد رشد اتفاق افتاد و اکسترکت که بیشترین سهم فروش را داشته، رشد 70درصدی را ثبت کرده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد