پیش‌بینی جالب ريیس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

پیش‌بینی جالب ريیس اتحادیه طلا درباره قیمت‌ها

قیمت طلا و سکه از نیمه خرداد سال جاری در مسیری افزایشی قرار گرفت و در مقاطع دوباره کاهشی شد. اما اکنون باتوجه به کاهش...

تجارت‌نیوز: قیمت طلا و سکه از نیمه خرداد سال جاری در مسیری افزایشی قرار گرفت و در مقاطع دوباره کاهشی شد. اما اکنون باتوجه به کاهش قیمت انس جهانی و امیدواری بیشتر برای احیای برجام چه چشم‌اندازی برای این دو فلز وجود دارد؟

طلای جهانی یکی از مواردی است که می‌تواند روی قیمت طلا و قیمت سکه در داخل تاثیرگذار باشد. اما با وجود کاخش قیمت انس جهانی قیمت‌ها در بازار داخلی هنوز در مسیر کاهشی قابل توجهی قرار نگرفته است.

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: درحال حاضر انس جهانی دچار تغییر شده و نوسانات کاهشی آن به 1746 دلار رسیده است. این مساله می‌تواند روی طلای داخلی و سکه موثر باشد.

او ادامه داد: اما درمورد اینکه چرا درحال حاضر طلای داخلی و سکه چندان کاهشی نشده است باید گفت قیمت دلار حرکت کاهشی این دو فلز را کند کرده است. البته انتظار می‌رود در روزهای آینده روند بیش از این، کاهشی شود و بازار آرامش و ثبات قیمتی را پیدا کند.

محمدولی در مورد چشم‌انداز طلا و سکه گفت: اگر قیمت دلار کاهش داشته باشد، احتمال بیشتری برای کاهش قیمت سکه وجود دارد.

ثبات قیمتی در بازار طلا و سکه

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: من معتقدم اکنون قیمت‌ها نسبت به اوج آنها در 20 روز گذشته به ثبات نسبی خوبی رسیده است.

او ادامه داد: در هفته‌های گذشته نوسانات بین یک تا دو درصدی وجود داشت و درمورد انس جهانی نوسانات کاهشی بیشتر بود.

بذرافشان همچنین گفت: باتوجه به عید قربان و حالت نیمه‌تعطیل بازار، روند قیمت‌ها در هفته گذشته کاهشی بوده و نوسانات به حداقل رسیده است.

او درمورد روند قیمتی طلا تا پایان هفته بیان کرد: احتمال نوسانات چشمگیر در قیمت طلا و سکه تا پایان هفته جاری پایین است. نهایتا بین یک تا دو درصد حرکت کاهشی یا افزایشی رخ دهد

دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: البته این مساله به انس جهانی نیز بستگی دارد. درحال حاضر نسبت به کاهش قیمت طلای جهانی قیمت طلای داخلی نوسان کمی داشته است.

بذرافشان درخصوص وضعیت فعلی بازار گفت: درحال حاضر ثبات نسبی خوبی در بازار وجود دارد و مردم می‌توانند به‌راحتی مبادلات خود را انجام دهند.

او در پایان توضیح داد: بخشی از قیمت طلا و سکه به خبرهای سیاسی و اقتصادی بستگی دارد که اگر اتفاقی خاصی رخ ندهد بین یک تا دو درصد نوسان در طول هفته وجود دارد.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی گفت: قیمت طلا به دو مقیاس طلای جهانی و قیمت دلار وابستگی دارد. طلای جهانی باتوجه به سیاست‌هایی که آمریکا در پیش گرفته مسیری کاهشی را می‌پیماید.

او ادامه داد: از طرفی قیمت دلار باتوجه به اینکه مدتی در سقف قیمتی خود قرار گرفته است. درصد احیای برجام افزایش یافته است و احتمالا رشد قابل توجهی نداشته باشد.

این کارشناس همچنین بیان کرد: باتوجه به اینکه حبابی در قیمت طلای داخلی و سکه وجود دارد، برآورد من این است که حتی به صورت موقت، تخلیه این حباب انجام و قیمت سکه و طلا کاهشی شود.

طباطبایی توضیح داد: در مورد اینکه روند افزایشی این فلز ادامه داشته باشد، باید منتظر نتیجه مذاکرات و قیمت دلار باشیم. اگر قیمت دلار تا زیر 27 هزار تومان کاهش داشته باشد، قیمت طلا نیر پایین می‌آید.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد