بی توجهی هند به توصیه‌ نهادهای بین المللی/دهلی نو صادرات شکر را محدود کرد

بی توجهی هند به توصیه‌ نهادهای بین المللی/دهلی نو صادرات شکر را محدود کرد

هندبا محدودسازی صادرات شکر که تا پایان سال 2023 ادامه می یابد در واقع توصیه‌ صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی را نادیده گرفت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس در حالی که نهادهای بین المللی همواره هشدار می‌دهند در شرایط کنونی پس از بحران کرونا و نیز جنگ روسیه و اوکراین تجارت بین کشورها تسهیل شود هند صادرات شکر خود را تا اکتبر 2023 محدود کرد.

بر اساس این گزارش هند اعلام کرده است که این اقدام در پی کنترل قیمت در بازار های داخلی انجام می گیرد سابقه محدود کردن صادرات پیش از این نیز توسط هند وجود داشته و بارها اعلام کرده است که اولویت نیاز داخل را ترجیح می دهد.

این در حالی است که مقامات کشور هند پیش بینی می کنند امسال تولید شکر این کشور با رشد بی سابقه از 8 میلیون تن فراتر رود.

بانک جهانی دو روز پیش در قالب توصیه برای کشورهای جهان در شرایط پس از کرونا و بحران جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرده بود که صادرات و تجارت جهانی باید تسهیل شود و کشورها با اعمال عوارض، مانع خروج صادرات محصولات اساسی از مرزها نشوند.

علاوه بر آن بانک جهانی تاکید کرده بود که سرمایه گذاری و جذب سرمایه های خارجی مهمترین عامل برای خروج از بحران فعلی به جای افزایش نرخ بهره است که آمریکا و پس از آن کشورهای اروپایی آن را دنبال می کنند در این گزارش تاکید شده بود که سیاست افزایش نرخ بهره کشورهای جهان را به رکود خواهد برد.

پایان پیام/

آخرین اخبار بورس و اقتصاد