شرایط واگذاری زمین در شهرها اعلام شد

شرایط واگذاری زمین در شهرها اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون در مجموع یک ونیم میلیون واحد مسکونی زمین واگذار شده است، گفت: زمین‌هایی برای ساخت خانه‌های تک واحدی در 900 شهر کشور واگذار خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، جزيیات و شرایط واگذاری زمین در شهرها اعلام شد.

به نقل از ایرنا، رستم قاسمی با اشاره به تصمیم دولت برای واگذاری زمین‌های ویلایی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: قرار شد زمین‌های ویلایی در همه شهرهایی که زمین به اندازه کافی برای ساخت خانه‌های تک واحدی وجود دارد به مردم تحویل داده شود.

وی ادامه داد: به عنوان نمونه در کل استان یزد کمبود زمین نداریم و حتی در خود شهر یزد هم کمبود زمین نداریم و هفته آینده 40 تا 50 هزار واحد زمین برای ساخت منزل تک واحدی به مردم واگذار می‌شود.

وزیر راه وشهرسازی گفت: در قم هم قرار است زمین‌های تک واحدی به مردم واگذار شود.

قاسمی با بیان اینکه در900 شهر کمبود زمین نداریم، خاطرنشان کرد: قرار است زمین های 200 تا 250 متری به همراه وام و دیگر خدمات برای ساخت منزل به مردم ارايه شود و اگر کسی پول برای ساخت مسکن ندارد تدریجی آن را بسازد.

وی افزود: یعنی می‌توانند نخست به اندازه 40 متر برای خود خانه بسازند و بعدها که وضع‌شان بهتر شد بر متراژ آن بیفزایند و علاوه براین فرزندانشان می‌توانند طبقه بالا برای خود مسکن بسازند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین کل زمین‌های تحویل داده شده تا کنون برای اجرا نهضت ملی مسکن را یک و نیم میلیون واحد عنوان کرد و گفت: این زمین ها 99 ساله است.

مطالعه بیشتر: دولت به مردم زمین واگذار می‌کند!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد