پیش بینی بورس فردا 13 بهمن 99، اقبال به کدام سهام بیشتر است؟

پیش بینی بورس فردا 13 بهمن 99، اقبال به کدام سهام بیشتر است؟

امروز 12 بهمن 99 بازار با فشار تقاضا کار خود را آغاز کرد، اما با گذشت زمان بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و از ارتفاع شاخص کل کاسته شد. پالایشی یکم بعد از چند روز صف خرید امروز قرمزپوش بود. فردا بورس چه روندی را طی خواهد کرد؟

به گزارش نبض بورس، امروز 12 بهمن 99 بازار در همان 15 دقیقه ابتدایی با فشار تقاضا کار خود را آغاز کرد و به همین منظور شاخص کل توانست بیش از 21 هزار واحد افزایش یابد. اما بعد از 15 دقیقه و با شروع عرضه ها، روند نزولی شاخص کل آغاز شد و در نهایت در پایان بازار امروز این شاخص توانست تنها رشد 3839 واحدی را به ثبت برساند و در سطح یک میلیون و 250 هزار و 992 واحدی قرار گیرد.  

 

شاخص کل هموزن نیز روندی مشابه با شاخص کل را داشت با این تفاوت که این شاخص در پایان معاملات امروز قرمز بسته شد. شاخص کل هموزن امروز 447 واحد کاهش ارتفاع را در مقایسه با روز گذشته تجربه کرد. (در همین رابطه بیشتر بخوانید: گزارش بورس امروز 12 بهمن 99)

از نکات قابل تامل بازار امروز، ارزش پالایشی یکم بود که بعد از رسیدن به نقطه سر به سر و پس از چند روز به صف خرید نشستن امروز در بازه قرمز رنگ به کار خود پایان داد. امروز قیمت پایانی هر واحد از پالایش یکم با افت 1.41 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته 9 هزار و 637 تومان معامله شد تا ارزش 500 واحد از دومین ETF دولتی به 4 میلیون و 818 هزار و 500 تومان کاهش پیدا کند. (در همین رابطه بیشتر بخوانید: ارزش پالایشی یکم در 12 بهمن 99)

همچنین صف خرید‌های نماد‌های بزرگ، چون شستا و وتجارت امروز چند بار عرضه شد، اما دوباره این نماد‌ها توانستند به صف خرید بنشینند.  

در حالی که روز گذشته شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم امروز، اما خروج پول حقیقی از بازار رقم خورد. میزان این خروج 244 میلیارد تومان بود.  

بورس فردا چه روندی را طی خواهد کرد؟

رویا ذبیحی سامانی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: به نظر می‌رسد در حال حاضر اقبال کلیت بازار به سهامی است که تصور می‌شود مورد حمایت خاص دولت یا سهامداران عمده هستند. به همین دلیل شاهد معاملات بهتر در نماد‌های پالایشی و زیر مجموعه‌های شستا شامل تاپیکو، تاصیکو و صبا هستیم. همچنین پس از رسیدن قیمت پالایش یکم به قیمت عرضه و رشد نسبی بازار در چند روز اخیر با افزایش عرضه در دامنه مثبت در روز جاری مواجه بودیم، اما این عرضه‌ها با هیجان و فشار فروش زیاد در دامنه‌های منفی قیمتی همراه نبود و می‌توان انتظار داشت بازار فردا شروعی منفی را داشته باشد و رفته رفته شاهد بهبود تقاضا در بازار باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد