چین در حال واردات گسترده نفت ونزويلا

چین در حال واردات گسترده نفت ونزويلا

به نظر می‌رسد چینی‌ها در حال انتقال میلیون‌ها بشکه نفت تحریم شده ونزويلا به داخل چین هستند.

خبرگزاری فارس: به نقل از بلومبرگ، به نظر می‌رسد اینکه چینی‌ها در حال انتقال میلیون‌ها بشکه نفت تحریم شده ونزويلا هستند بزرگترین راز این کشور است. چینی‌ها در بازی موش و گربه با استفاده از شرکت‌های پوششی، خاموش کردن تجهیزات ناوبری کشتی‌ها و همچنین انتقال کشتی به کشتی در حال انتقال نفت تحریم شده ونزويلا به کشور خود هستند.

آنها حتی پا را فراتر گذاشته و با اضافه کردن مواد شیمیایی به نفت ونزويلا و تغییر نام آن در اسناد کاری می‌کنند که دیگر هیچ نشانه‌ای از اینکه نفت موجود در نفتکش‌ها از ونزويلا است باقی نماند.

بسیاری از کارگزاران نفتی حالا با تغییر اسناد مبدا نفت خریداری شده از ونزويلا را تغییر می‌دهند و در واقع با این کار مسیر را برای رسیدن این نفت به پالایشگاه‌های چینی هموار می‌کنند.

البته آمریکا نمی‌تواند آنها را از خرید نفت ونزويلا باز دارد بلکه تنها کاری که طرف آمریکایی می‌تواند انجام دهد این است که کسانی که اقدام به خرید نفت از این کشور آمریکای لاتین می‌کنند را از انجام معامله با شرکت‌های آمریکایی منع کنند. به خاطر همین است که بسیاری از شرکت‌های چینی تلاش می‌کنند تا با تغییر در نفت خریداری شده مبدا‌ آن را غیرقابل تشخیص کنند.

اسکات مدل مدیر موسسه راپیدان انرژی می‌گوید: اعمال تحریم‌های آمریکا سخت است، راه‌های مختلفی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا وجود دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به سود قابل توجهی که در این اقدام وجود دارد بسیاری از افراد ریسک آن را می‌پذیرند و دست به دور زدن تحریم‌های آمریکا می‌زنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد