خبری مهم برای جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت جدید در دولت ريیسی + فیلم

خبری مهم برای جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت جدید در دولت ريیسی + فیلم

گزینه پیشنهادی سید ابراهیم ريیسی برای وزارت تعاون از برنامه‌های خود برای توزیع سهام عدالت جدید به تمام افرادی که سهام عدالت نگرفته‌اند، خبر داد و اعلام کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهم که همه ذی نفعان از باقی مانده سهام دولت، سهام عدالت بگیرند.

به گزارش نبض بورس، دکتر حجت الله عبدالملکی در صورت کسب رای اعتماد مجلس تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را به عهده خواهد گرفت و فرد مهم کابینه سید ابراهیم ريیسی در موضوع سهام عدالت خواهد بود به همین دلیل نقطه‌نظرهای او در موضوع سهام عدالت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همه ذینفعانی که سهام عدالت نگرفته اند باید سهام بگیرند

عبدالملکی در بخشی از این فیلم به موضوع سهام عدالت به عنوان یکی از برنامه‌های کلیدی خود پرداخته و می گوید: سهام عدالت برای ما بسیار موضوع مهمی است و انشالله حتما آن را پیگیری می کنیم. بحثی که در مورد سهام عدالت وجود دارد این است که سهام عدالت به کسانی که ذینفع هستند و هم اکنون این سهام را ندارند، این افراد اولویت بندی خواهند شد و سهام باید به آنها تعلق بگیرد.

لزوم کسب موافقت دولت برای واگذاری سهام باقیمانده دولت

وی تصریح کرد: معتقدم دولت در این زمینه باید همکاری کند – و از سهام دولت که باقی مانده است – به تمام اقشار کمتر برخوردار و در مراحل بعدی به همه اقشاری که بتوانیم موافقت دولت را بگیریم ، سهام عدالت واگذار کنیم.

عبدالملکی در بخش دیگری از سخنان خود وزارت تعاون را وزارت مردم برشمرد و گفت: با ادغام سه وزارت خانه – تعاون، کار و رفاه – متاسفانه موضوع تعاون به حاشیه رفت. وی بیان کرد:  من شخصا به مردمی کردن اقتصاد و سهم تعاون در اقتصاد کشور به شدت معتقدم و بر این اساس لازم است سهم تعاون در اقتصاد ما با سرعت افزایش پیدا کند.

مصوبه مجلس برای واگذاری سهام عدالت جدید روی زمین مانده است

شایان ذکر است دی ماه سال گذشته نیز محمد صفايی دلويی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از اختصاص سهام عدالت جدید به همه روستايیان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و خانوارهایی که درآمد ماهانه کمتر از پنج میلیون تومان دارند، خبر داده بود اما نهایتا وزارت تعاون که باید در این زمینه فراخوان می داد و مشمولان – افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت هستند اما سهام عدالت به آنها تعلق نگرفته است –  را به ثبت نام دعوت می کرد، منتشر نشد.

نکته قابل ذکر دیگر در زمینه این که محمدرضا پورابراهیمی ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز دی ماه سال 99 از لزوم بازنگری در قانون برای باز شدن راه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت سخن گفت و در همان زمان اعلام شد کمیسیون تلفیق بودجه با ثبت نام 7میلیون نفر از جاماندگان این سهام در سراسر کشور موافقت کرده است اما دولت دوازدهم به پایان رسید و شاهد اجرایی شدن این امر نبودیم و اکنون باید دید دولت ريیسی و وزیر احتمالی آینده تعاون در موضوع سهام عدالت چه رویه ای خواهد داشت و وعده ها را عملی خواهد کرد یا خیر.

نظر اقتصاددانان و کارشناسان درباره گزینه وزارت تعاون چیست؟

نود اقتصادی در اقدامی جالب نظر تعدادی از اقتصاددانان و کارشناسان حوزه تعاون ، کار و رفاه را در مورد گزینه پیشنهادی برای این وزارتخانه پرسیده و این نقطه نظرات را به صورت فشرده در جدولی جمع بندی کرده است. این جدول را در ادامه می بینید./منبع:کاماپرس

 

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد