آغازی بر آزادسازی قیمت خودرو

آغازی بر آزادسازی قیمت خودرو

نماد خودرو و خساپا از ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش نرخ گرفتند. بر همین اساس، ناظر بازار نماد معاملاتی این دو خودروساز را بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت با استفاده از مکانیزم حراج، آماده انجام معامله اعلام کرد که شاهد تحرک مثبت این گروه و سرایت آن به کلیت بازار بودیم.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، هفت روز بعد از گفتگوی مجید عشقی درباره خبر آزادسازی قیمت خودرو، صبح امروز کام سهامداران این شرکت‌ها با افزایش قیمت بین 15 تا 18 درصدی شیرین شد.

با پیگیری های رییس سازمان بورس بعد از موافقت با عرضه خودروهای کم تیراژ و لوکس داخلی در بورس کالا، اینبار ستاد تنظیم بازار نرخ کارخانه خودرو را به واقعیت بازار نزدیک‌تر کرد.

ريیس سازمان بورس پیش از این با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری دستوری در خیلی از صنایع حذف شده و فقط چند صنعت همچون صنعت خودر گرفتار این موضوع هستند، به تصمیمات خوب دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: در خصوص نحوه اجرای آن ناهماهنگی پیش آمده بود که مشکل هم اکنون حل شده و نحوه اجرای آن به نحوی است که در نهایت هم مصرف‌کننده و هم سهامداران سود خواهند برد و تولید کنندگان هم می‌توانند جانی تازه بگیرد که این موضوع در نهایت به افزایش تولید منجر می‌شود

بدون شک حرکت به سمت حذف قیمت گذاری دستوری باعث کاهش تدریجی فاصله قیمت کارخانه با قیمت بازار آزاد خودرو می‌شود، که تدریجا دلال‌ها را از بازار خارج و سود حاصل ازتولید خودرو از جیب دلال به جیب تولیدکننده و سهامدار  می‌رود!

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد