وعده‌های بی سرانجام واریز سود سهام عدالت

وعده‌های بی سرانجام واریز سود سهام عدالت

در حالی که بار‌ها مسيولان سازمان بورس از واریز بخش دوم سود سهام عدالت به حساب سهامداران خبر دادند که در آستانه پایان ماه مبارک رمضان نیز خبری از واریز سود نیست.

 

به گزارش بورس نیوز، در روز‌های پایانی اسفند 99، بخشی از سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز شد و بخش دوم آن مقرر شد به زودی پرداخت شود.

دهقان دهنوی ريیس سازمان بورس در این باره اظهار کرده بود؛ تمام تلاش سازمان بورس و سازمان خصوصی سازی بر آن است که مرحله دوم سود سهام عدالت تا قبل ماه رمضان واریز شود.

اما نه تنها قبل از آغاز ماه رمضان خبری از پرداخت سود نشد حتی با آغاز ماه رمضان نیز وعده آقای ريیس عملی نشده است.

در ادامه پیگیری رسانه‌ها درباره پرداخت سود سهام عدالت؛ فهیمی سخنگوی آزادسازی سهام عدالت در اوایل روز‌های اردیبهشت ماه اظهار کرد: در صدد هستیم تا بقیه سود سهام عدالت را از شرکت‌ها دریافت و به حساب افراد واریز کنیم و از هیچ تلاشی برای پرداخت هر چه زودتر 50 درصد دوم سود سهام عدالت دریغ نخواهیم کرد.
وی گفت: اکنون از همه شرکت‌ها درخواست داریم که مابقی سود را به شرکت سپرده گذاری واریز کنند تا سود باقیمانده به زودی و در ایام ماه رمضان به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود.

وی مجددا در گفتگویی اعلام کرد که پنج شرکت اقدام به واریز سود نکرده اند و اگر  اقدام به واریز سود نکنند، نام آن‌ها را اعلام و فاش خواهیم کرد، افزود: اعلام نام این شرکت‌ها مهم‌ترین ضمانت اجرایی است و طبق قانون علاوه بر اعلام نام این شرکت‌ها، مشمول جریمه‌هایی هم خواهند شد.

تمام این وعده‌ها در حالی از سوی مسيولان مربوطه بیان شده که فقط سه روز تا پایان ماه مبارک رمضان باقی مانده که نه خبری از سود واریزی سهامداران شده و نام شرکت‌های متخلف اعلام شده است تا سهامداران حداقل شرکت‌های متخلف را بشناسند.

پیگیری‌های خبرنگار بورس نیوز نیز در این باره از مسيولان سپرده‌گذاری مرکزی بدون نتیجه باقی ماند و نتوانست با مدیرعامل آن در این باره صحبت کند.


بیشتر بخوانید:

اگر سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اید، بخوانید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد