لیموزین پوتین به تولید انبوه رسید

لیموزین پوتین به تولید انبوه رسید

خط تولید انبوه «آيوروس» لیموزین ویژه ولادیمیر پوتین ريیس جمهوری روسیه طی مراسمی راه اندازی شد.

ایرنا: خط تولید انبوه «آيوروس» لیموزین ویژه ولادیمیر پوتین ريیس جمهوری روسیه طی مراسمی راه اندازی شد.

به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز دوشنبه بطور مجازی در مراسم راه اندازی خط تولید انبوه لیموزین آيوروس در منطقه خاص اقتصادی سنات آلابوگا در جمهوری تاتارستان روسیه شرکت کرد.

ريیس جمهوری روسیه در این مراسم گفت: این رویداد مهمی برای صنایع خودروسازی و مجموعه صنایع روسیه است.

وی خاطرنشان کرد: خریداران می توانند در ماه ژوين (ماه آینده میلادی) نخستین لیموزین ساخت روسیه را خریداری کنند.

پوتین با بیان اینکه اطمینان دارم خودروهایی که در کاذرخانه آيوروس ساخته می شود، متقاضی زیادی خواهد داشت، اظهار کرد: من از این خودرو استفاده می کنم و بارها با آن رانندگی کرده ام.

وی افزود: آيوروس واقعا خودرو خوبی است و با همه استانداردهای جهانی مطابقت می کند.

در طرح تولید آيوروس بیش از 50 شرکت روسی و خارجی شرکت دارند و در سال 2022 تا 80 درصد این طرح بومی خواهد شد.

پس از تولید چندین خودروی آزمایشی آيوروس در یک سال اخیر، انتظار می‌رود 360 خودرو از این مدل در سه ماهه سوم 2021 تولید شود.

ظرفیت تولید این کارخانه طبق برنامه تا 2022 تقریبا 5 برابر شده و به بیش از 1700 خودرو میرسد. این کارخانه بالاخره تا 2024 سالانه بیش از 5200 خودرو تولید خواهد کرد.

وزارت صنعت و بازرگانی روسیه پیش تر اعلام کرده بود که سیستم ربات کارخانه تولید آيوروس امکان کارهای پیچیده فنی را فراهم می‌کند.

به گفته آلکسی بورووکوف، ريیس مرکز مهندسی دانشگاه پلی تکنیک سنت پترزبورگ، نمونه اولیه لیموزین ساخت روسیه خودرویی است 6 تنی با قدرت و قابلیت های ویژه که حدود 800 اسب بخار توان دارد و «از همه مهمتر، امن ترین خودروی جهان است.

پیش تر اعلام شده بود که قیمت یک لیموزین آيوروس حدود 10 میلیون روبل (معادل 140 هزار دلار) است و ريیس جمهوری روسیه به چند نفر از سران کشورهای عربی ازجمله ولیعهد امارات فروش این خودرو را پیشنهاد کرده بود.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد