اولین قیمت طلا و سکه در سال جدید / قیمت طلا امروز 5 فروردین 1400

اولین قیمت طلا و سکه در سال جدید / قیمت طلا امروز 5 فروردین 1400

پیش‌ از شروع سال جدید قیمت طلا با چقدر بسته شده است؟ آخرین روندها حاکی از چه پیش‌بینی‌ای برای طلا در اولین روز کاری امسال یعنی پنجشنبه، پنجم فروردین ماه سال 1400 است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پیش‌ از شروع سال جدید قیمت طلا با چقدر بسته شده است؟ آخرین روندها حاکی از چه پیش‌بینی‌ای برای طلا در اولین روز کاری امسال یعنی پنجشنبه، پنجم فروردین ماه سال 1400 است؟

قیمت طلا در هفته پایانی سال 57 هزار تومان بیشتر شد.

طبق داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز قیمت طلای 18 عیار در پایان هفته قبل یک میلیون و 28 هزار تومان بود اما با رشد 5٫5 درصدی در روزهای آخر سال به رقم یک میلیون و 85 هزار تومان رسید.

دیگر فلز ارزشمند بازار طلا نیز در هفته پایانی اسفند با رشد قیمت 244 هزار تومانی بازدهی 2٫3 درصدی را به ثبت رساند.

معامله‌گران سکه امامی در پایان آخرین هفته سال هر عدد از این فلز ارزشمند را به قیمت 10 میلیون و 760 هزار تومان خریدوفروش کردند. قیمت این سکه در پایان هفته سوم اسفند حدود 10٫5 میلیون تومان بود.

در بازار جهانی طلا نیز قیمت این فلز یک روند صعودی به خود گرفته است.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد قیمت طلا اگر اتفاق جدیدی رخ ندهد، همان روند هفته پایانی اسفند را ادامه دهد اما احتمالا این روند نوسانی به دلیل اینکه از سوی بازار ارز چندان حمایت نمی‌شود، قابل توجه نباشد.

آیا بازار طلا طبق انتظار عمل خواهد کرد یا ممکن است متاثر از برخی عوامل دیگر یک روند نزولی به خود بگیرد؟

ريیس اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت احتمالی طلا در نیمه نخست امسال گفته است: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا و سکه روند ثابتی داشته باشد.

آخرین نرخ طلا و سکه را در صفحات قیمت طلا و قیمت سکه دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد