صرفه‌جویی 5 هزار مگاواتی با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق

صرفه‌جویی 5 هزار مگاواتی با اعمال برنامه‌های مدیریت مصرف برق

معاون برق و انرژی وزیر نیرو گفت: با اعمال برنامه‌های دقیق مدیریت مصرف در همه بخش‌ها 5 هزار و 700 مگاوات صرفه‌جویی حاصل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، همایون حايری در نشست تخصصی مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع سراسر کشور با حضور وزیر نیرو افزود: بر اساس 100 برنامه صنعت برق برای عبور از تابستان گرم‌، در هر بخش وظیفه‌ای با زمان‌بندی مناسبی برای شرکت‌ها تهیه شده که این برنامه در حال اجراست.

وی ادامه داد: این اقدام‌های دقیق و برنامه‌ریزی شده، دلیل عبور موفق از پیک‌بار در اردیبهشت و خرداد است.

معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در بخش تولید، تعمیرات، ارتقای توان، رفع محدودیت، به مدار آوردن نیروگاه‌های جدید و غیره اقدام‌های گسترده‌ای انجام شده که موفقیت امروز نشان‌دهنده این مهم است.

حايری با بیان اینکه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور تا قبل از اردیبهشت‌ماه به اتمام رسیده بود، گفت: این اقدام صنعت برق یک رکورد تاریخی بوده که با برنامه‌ریزی دقیق و مدون اتفاق افتاده است.

وی در باره ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور، از افزایش 4 هزار مگاوات تولید عملی نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل خبر داد که اقدامی قابل‌تقدیر در این مدت کم است.

معاون برق و انرژی وزیر نیرو با تقدیر از همکاری همه دستگاه‌ها با برنامه‌های مدیریت مصرف وزارت نیرو، بر تداوم این همکاری در ماه‌های پیشرو تاکید کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد