جزبیات دو پذیره‌نویسی 3هزار میلیارد ریالی در فرابورس

جزبیات دو پذیره‌نویسی 3هزار میلیارد ریالی در فرابورس

پذیره‌نویسی عمومی دو شرکت تامین سرمایه خلیج‌ فارس و بیمه اتکایی آوای پارس از طریق بازار سوم فرابورس ایران و به روش ثبت سفارش از ‌شنبه 8 آبان ماه آغاز خواهد شد و تا...

به گزارش اقتصادآنلاین؛ حجت اسماعیل‌زاده، معاون پذیرش فرابورس ایران از دو پذیره‌نویسی 3هزار میلیارد ریالی در فرابورس خبر داد. به گفته وی، سرمایه شرکت تامین سرمایه خلیج ‌فارس، پنج هزار میلیارد ریال است که سه هزار میلیارد ریال آن توسط تاسیس‌کنندگان پرداخت ‌شده و دو هزار میلیارد ریال نیز از طریق پذیره‌نویسی عمومی و با قیمت هر سهم هزار ریال، تامین خواهد شد.

سرمایه شرکت بیمه اتکایی نیز، پنج هزار میلیارد ریال است که تاسیس‌کنندگان، سه هزار و 500 میلیارد آن را تعهد و 70درصد آن، معادل دو هزار و 450 میلیارد ریال را به ‌صورت نقدی پرداخت کرده‌اند. همچنین یک هزار و 500 میلیارد ریال توسط پذیره‌نویسان تعهد شده که 70درصد مبلغ مذکور معادل یک هزار و 50 میلیارد ریال به ‌صورت نقدی در زمان پذیره‌نویسی تامین خواهد شد.

اسماعیل‌زاده همچنین مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم را در پذیره‌نویسی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس، 700 ریال (معادل 70درصد ارزش اسمی سهم) اعلام کرد. این رقم در زمان پذیره‌نویسی به‌ صورت نقد واریز خواهد شد و مابقی ارزش اسمی هر سهم به مبلغ 300 ریال به ازای هر سهم نیز، به ‌عنوان تعهد پذیره‌نویسان خواهد بود که مطابق ماده پنج طرح اساسنامه حداکثر ظرف مدت دو سال از تاریخ ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها وصول خواهد شد.

این تعداد در پذیره‌نویسی شرکت تامین سرمایه خلیج‌ فارس برای تمامی اشخاص حقوقی و حقیقی، 40هزار سهم در نظر گرفته شده و در پذیره‌نویسی شرکت بیمه اتکایی آوای پارس نیز توسط اشخاص حقوقی معادل یک ‌میلیون سهم و برای سرمایه‌گذاران حقیقی، 100هزار سهم است که با رعایت حدود مقرر در ماده 33 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری تعیین ‌شده است.

پذیره‌نویسی به روش ثبت سفارش

پذیره‌نویسی سهام به روش ثبت سفارش، مشابه با عرضه اولیه سهام به روش ثبت سفارش انجام می‌شود. سهمیه خرید سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی برای پذیره‎نویسی این ‌دو شرکت به معنای تخصیص قطعی این سهمیه‌ها نیست، بلکه مانند عرضه‌های اولیه، سهام منوط به تعداد مشارکت‌کنندگان در روز عرضه و مطابق نحوه تخصیص در روش ثبت سفارش خواهد بود.

زمان انجام معاملات ثانویه

معاون پذیرش فرابورس ایران با اشاره به اینکه پس از اتمام پذیره‌نویسی، نماد مورد نظر در بازار سوم متوقف خواهد شد، تصریح کرد: انجام معاملات ثانویه سهام شرکت‌های پذیره‌نویسی شده پس از صرف زمان لازم جهت انجام امور مربوط به ثبت شرکت نزد مرجع ثبت شرکت‌ها و ثبت نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین درج در بازار پایه فرابورس ایران، امکان‌پذیر خواهد شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد