موج جدید در بازار سکه به راه افتاد

موج جدید در بازار سکه به راه افتاد

سکه امامی در پنجمین روز آذرماه به بالاترین سطح قیمتی تاریخ رسید. فلز گران‌بهای داخلی با شکست مرز حساس 16 میلیون و 500...

با توجه به ثبت چنین رکوردی، برخی فعالان انتظار دارند که بازار در روز جاری در مسیر اصلاح قرار بگیرد و بخشی از معامله‌گران از خریدهای قبلی خود، کسب سود کنند.

یکی از عواملی که احتمال اصلاح را برای برخی فعالان تقویت می‌کند، بالا رفتن حباب فلز گرانبهای داخلی است. دیروز حباب سکه به بالای مرز 15 درصدی رفت و روی نقطه 15.6 درصدی قرار گرفت؛ حال آنکه در هفته‌های قبل حتی فاصله ارزش ذاتی و قیمت بازاری تا حدود 8 درصد نیز افت کرده بود.

می‌توان گفت به نظر برخی فعالان بالا رفتن حباب می‌تواند احتیاط خریداران جدید برای ورود به بازار را بالاتر ببرد، چراکه دیروز ارزش ذاتی سکه حدود 14 میلیون و 600 هزار تومان بود و بیش از 2 میلیون تومان با قیمت بازار فاصله داشت.

در این میان برخی از فعالان باور دارند که شرایط در بازار سکه امامی تغییر کرده است و انتظارات بازیگران فلز گرانبهای داخلی عوض شده است. به باور آنها فاصله‌گیری از حمایت 16 میلیون و 200 هزار تومان، روند افزایشی در هفته گذشته و گذر از یک سقف تاریخی نشان می‌دهد که انتظارات صعودی قوی شده است و ممکن است در روز جاری حتی فلز گرانبهای داخلی به سوی کانال جدیدی حرکت کند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد