ونزويلا به دنبال افزایش استفاده از ارز مجازی ملی

ونزويلا به دنبال افزایش استفاده از ارز مجازی ملی

ريیس جمهور ونزويلا شب گذشته اعلام کرد که از این پس مزایای اجتماعی و حقوق‌ها در این کشور به ارز دیجیتال پترو محاسبه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، نیکلاس مادارو، ريیس جمهور ونزويلا اعلام کرد که از این پس مزایای اجتماعی و حقوق‌ها در این کشور به ارز دیجیتال پترو محاسبه و پرداخت خواهد شد.

ونزويلا به خاطر تحریم‌های سنگین هم اکنون با بحرا ن شدید اقتصادی و تورم بالا مواجه است.

مادارو طی یک سخنرانی در کاراکاس گفت: من امروز یک پیشنهادی را که تایید کرده‌ام، اعلام می‌کنم و آن این است که از این پس حقوق و مزایای اجتماعی کارگران دولت مرکزی، نهادهای غیردولتی و شرکت‌های دولتی به ارز مجازی پترو پرداخت می‌شود.

ريیس جمهور ونزويلا مدعی شد، این اقدام با هدف حفظ ارزش پرداختی‌ها در دستور کار انجام گرفته است.

ونزويلا در سال 2018 ارز مجازی پترو را به عنوان ابزاری برای حفظ ثبات اقتصادی این کشور و فاصله گرفتن از دلار همگام با مقابله با تحریم‌ها و فشار آمریکا به بازار معرفی کرد. برخلاف بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی غیرمتمرکز که هیچ وابستگی و ارتباطی به یک پول یا پشتوانه ندارند، ارز مجازی پترو با پشتوانه ذخایر نفتی ونزويلا منتشر شده است.

بانک مرکزی ونزويلا در آگوست سال 2018 ارزش هر توکن پترو را 60 دلار معادل 3600 بولیوار تعیین کرده بود. ونزويلا در تلاش است تا استفاده از این ارز مجازی را گسترش دهد.

سال گذشته میلادی هم مادارو اعلام کرده بود که فروش سوخت به پروازهای خارجی در ونزويلا تنها از طریق پرداخت به پترو امکان‌پذیر خواهد بود. البته هنوز مشخص نیست که این قانون برای تمام شرکت‌های خارجی صادق است و یا اینکه شرکت‌های ونزويلای ملزم به تبعیت از آن هستند.

ريیس جمهور ونزويلا همچنین گفته بود که برخی خدمات دولتی هم باید از پترو استفاده شود.

دولت ونزويلا همچنین شرایط را برای پرداخت مالیات و پول بنزین فراهم کرده و پیشتر شرایط برای پرداخت عیدی کریسمس کارمندان به پترو فراهم شده است.

ونزويلا در حالی به سمت عرضه یک ارز مجازی رفت که در سال 2018 با تورم 130 هزار درصدی مواجه بود و ارزش پول این کشور به سرعت پایین می‌آمد. از آن زمان به بعد اگرچه تورم سنگین در این کشور تا حدودی کنترل شد، اما صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده که برای سال 2021 نرخ تورم در ونزويلا به 5500 درصد خواهد رسید.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد