تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا

تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا

هر چند که طی یک هفته اخیر اونس جهانی طلا هشت دلار کاهش یافت و نوسانات نرخ ارز نیز محدود بود، اما تغییرات حداقلی در بازار سکه و طلا حاکم بود که موجب شد حباب سکه نسبت به هفته گذشته بزرگتر شود.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، در پایان هفته، قیمت جهانی طلا به 1832 دلار رسید که نسبت به ابتدای هفته با کاهش هشت دلاری همراه بوده است. در هفته‌ای که گذشت با توجه به همین کاهش قیمت طلای جهانی و همچنین کم‌نوسان بودن و تحت کنترل ماندن نرخ ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز با ثبات‌تر و تغییرات قیمت‌ها حداقلی بود.  

با توجه به آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) آخرین قیمت سکه و طلا در بازار و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته بدین صورت بوده که هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با 100 هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته، به 14 میلیون و 600 هزار تومان رسیده است. هر قطعه سکه تمام طرح جدید در آخرین معاملات با افزایش هفتگی 300 هزار تومانی، 15 میلیون و 550 هزار تومان بفروش رسید.  

همچنین نیم سکه با 200 هزار تومان و ربع سکه با 50 هزار تومان افزایش در آخرین معامالات روز گذشته به ‌ترتیب (نیم‌سکه) هشت میلیون و 500 هزار تومان و (ربع سکه) پنج میلیون و 450 هزار تومان تعیین قیمت شدند.  

در مقابل اما سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی با 100 هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته سه میلیون و 100 هزار تومان دادوستد شد.

 قیمت هر مثقال طلا شش میلیون و 260 هزار تومان در پایان هفته قیمت‌گذاری شد که افزایش 80 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته داشته است. هر گرم طلای 18 عیار نیز طی هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط 25 هزار تومان رشد قیمت را تجربه کرد و در پایان هفته به یک میلیون و 445 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 24 عیار نیز در پایان هفته یک میلیون و 927 هزار تومان قیمت داشته است.  

حباب سکه مجدد از 1.4 میلیون تومان فرا رفت

همانطور که اشاره شد، انواع سکه طی یک هفته اخیر با افزایش قیمت همراه بوده‌اند؛ این در حالیست که نرخ ارز تغییرات محدودی داشته و قیمت‌ هر اونس طلا کاهشی بوده است، بنابراین افزایش قیمت‌ها روی انواع قطعات سکه، دارای  حباب است که در این هفته باز هم بزرگتر شد. در حالیکه تا پایان هفته گذشته (هفته منتهی به 27 خرداد ماه) تا یک میلیون و  100 تومان کاهش یافته بود، مجدد در این هفته به یک میلیون و 450 هزار تومان هم رسید.

سایر قطعات سکه نیز همچنان دارای حباب بالای یک میلیون تومانی هستند.

انتهای پیام   

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد